Pazara yeni girecek bir ürünün öncelikliolarak kullanımına sunulacağı kişilerin (hedef kümenin) belirlenmesi pazar payı tahmini yapmak için önemli, ancak çözülmesi zor bir problemdir. Bu makalede, bu problem için ajan-bazlı modelleme ile bir simülasyonçalışması geliştirilmiştir. Hedef kümeye seçilmiş kişilerin sosyal ağ üzerindeki önemi, ikna becerileri, diğerlerinin yeni ürün adaptasyonugibi karakteristik özelliklerinve hedef küme büyüklüğününürünün yayılması üzerindeki etkileri incelenmektedir.Bu özelliklerebağlı 12 farklı senaryoiçinçözümler değerlendirilmiştir.
Hedefli pazarlama; Sosyalağlar; Küçük-dünya; Etki enbüyüklemesi; Ajan-bazlı modelleme Netlogo;
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | August 31, 2018 |
Submission Date | June 19, 2017 |
Published in Issue | Year 2018 Volume: 18 Issue: 2 |
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.