In this study was to review of the use of cryptocurrencies as payment
methods in tourism enterprises on the consumer's purchase intention, In this
context, the purpose of this study was to determine the effect of the level of
perception of the business using cryptocurrency, the benefit of the consumer in
purchasing products or services with cryptocurrency, the confidence in the
payment system with cryptocurrency and the functionality of cryptocurrency
dimensions on the consumer's intention.In this context, a survey of 270
cryptocurrency users was conducted via Facebook and Twitter from social media
networks. The analysis found a significant and positive relationship between
the intentions of cryptocurrency users to purchase the tourism product with
cryptocurrency and the trust in the method of payment with cryptocurrency, the
level of perception of tourism enterprises using cryptocurrency, the benefit of
the tourism product without buying the cryptocurrency and the functionality of
the cryptocurrency used. Cryptocurrency users have been shown to be willing to
purchase the tourism product with cryptocurrency.
Bu çalışmada kripto
paraların turizm işletmelerinde ödeme yöntemi olarak kullanılmasının tüketicide
oluşturacağı satın alma niyeti araştırılmıştır. Bu kapsamda tüketicilerin
kripto para kullanan işletmeyi algılama düzeyi, kripto para ile ürün veya
hizmet alımında tüketicinin sağlayacağı fayda, kripto para ile yapılan ödeme
sistemine duyulan güven ve kullanılacak kripto paranın işlevselliği alt
boyutlarının tüketici satın alma tercihi üzerindeki etkisinin belirlenmesi
amaçlanmıştır. Bu kapsamda sosyal medya ağlarından Facebook ve Twitter
üzerinden 270 kripto para kullanıcısına anket yapılmıştır. Yapılan analizler
sonucunda kripto para kullanıcılarının turizm ürününü kripto para ile satın
alma niyetleri ile kripto para ile yapılan ödeme yöntemine duyulan güven,
kripto para kullanan turizm işletmelerini algılama düzeyleri, turizm ürününü
kripto para ile satın almadan elde edeceği fayda ve kullanılan kripto paranın
işlevselliği arasında anlamlı ve pozitif yönlü bir ilişki bulunmuştur. Kripto
para kullanıcılarının turizm ürününü kripto para ile satın almaya istekli
oldukları görülmüştür.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Research Articles |
Authors | |
Publication Date | June 22, 2020 |
Submission Date | August 22, 2019 |
Acceptance Date | March 5, 2020 |
Published in Issue | Year 2020 Volume: 22 Issue: 1 |