Bu araştırmanın amacı, 7. sınıf sosyal bilgiler “Küresel Bağlantılar” öğrenme alanında yer alan dört kazanımın öğretiminde kullanılan Web 2.0 araçlarının, ortaokul öğrencilerinin dijital okuryazarlık becerilerine etkisini belirlemektir. Araştırmada, nicel araştırma yöntemi, yarı deneysel model kullanılmıştır ve çalışma grubu, 38, 7. sınıf öğrencisinden oluşmaktadır. Araştırma verilerinin toplanmasında, Ng (2012)’nin geliştirdiği, Hamutoğlu, Güngören, Kaya-Uyanık ve Gür-Erdoğan (2017)’ın Türkçe’ ye uyarladığı, dijital okuryazarlık ölçeği kullanılmıştır. Dört haftalık uygulama öncesinde öğrencilere, dijital okuryazarlık testi ön-test olarak uygulanmıştır. Uygulama sürecinde dersler, deney grubu öğrencileri ile Web 2.0 araçları kullanılarak, kontrol grubunda ise mevcut öğretim programına uygun şekilde işlenmiştir. Deney grubu için ders dışında öğrencilerin kendi arasında ve öğretmenle etkileşimine de olanak sağlayan Edmodo ile birlikte, WordArt, StoryJumper, Canva, Renderforest, YouTube, kazanımların öğretiminde kullanılmıştır. Uygulama sonunda, öğrencilere dijital okuryazarlık testi son-test olarak uygulanmıştır. Toplanan veriler, SPSS 23 paket programı kullanılarak analiz edilmiştir. Analizlerin sonucunda, Web 2.0 araçları destekli Sosyal Bilgiler öğretiminin uygulandığı deney grubuyla, kontrol grubu öğrencilerinin dijital okuryazarlık becerilerinde, deney grubunun lehine istatistiksel olarak anlamlı bir fark oluştuğu görülmüştür. 7. sınıf “Küresel Bağlantılar” öğrenme alanı ile sınırlı bu araştırmanın, farklı öğrenme alanları ve sınıf düzeyinde de yapılıp sonuçlarının değerlendirilmesinin faydalı olacağı düşünülmektedir.
The focus of this study is to investigate the effects of using Web 2.0 tools in the social studies "Global
Connections" learning area on students' digital literacy levels. A quasi-experimental model was used and 38, seventh graders participated the research. The digital literacy scale, created by Ng (2012) and translated into Turkish by Hamutoğlu, Güngören, Kaya-Uyanık, and Gür-Erdoğan (2017) was employed for data collection. Pre-testing was carried out using the digital literacy test. Courses were imparted according to the current curriculum in the control group and through Web 2.0 tools to the experimental throughout the application. For the experimental group, WordArt, StoryJumper, Canva, YouTube and Renderforest were used in the teaching of learning outcomes, along with Edmodo, which also allowed students interacting with teacher and among themselves outside the classroom. Then a digital literacy test was administered as a post-test. The SPSS 23 package application was used to examine the obtained data. Ultimately, it was determined that the experimental group's digital literacy skills differed statistically significantly from the control group. It is thought that this research, which is limited to the seventh grade "Global Connections" learning area, should be conducted at different learning areas, levels and results should be evaluated.
Primary Language | English |
---|---|
Subjects | Educational Technology and Computing |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | July 25, 2024 |
Submission Date | October 16, 2023 |
Acceptance Date | March 22, 2024 |
Published in Issue | Year 2024 |