Research Article
BibTex RIS Cite

Transported Education Application in Pazarcık According to the Views of the Managers, Teachers, Students and Parents

Year 2018, , 646 - 675, 24.10.2018
https://doi.org/10.30831/akukeg.346604

Abstract

The aim of
this study is to evaluate the Transported Education Application in Pazarcık
within the framework of the opinions of the managers, teachers, students and
parents. For this purpose, 47 participants who are the stakeholders of the
transportation center schools in the district constitute the study group of the
research. The research was conducted in the second semester of the 2016-17
academic year.
Semi-structured interview form was applied to the participants in
the research.
The research was designed in case study pattern from
qualitative research designs and the findings were analyzed by content analysis
method. The results found from the research were that transported education
leads to psychological and/or physiological disturbances in some students;
that
the relationship and communication between the transported students and the
other students are somewhat lower than that of the teacher-student relationship
and communication; the communication with parents was limited; the nutrition
and transportation services were found to be problem free and positive; the
lack of attendance was not due to being
transported;
being transported partially
negatively affects participation in activities; being
transported
negatively affects academic success and the
transported
student did not have a negative attitude towards his friends, teachers and
administrators.
  

References

  • Altunsaray, A. (1996). Taşımalı ilköğretim uygulamasının değerlendirilmesi (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Balıkesir Üniversitesi, Balıkesir.
  • Arı, A. (2003). Taşımalı ilköğretim uygulaması (Uşak örneği). Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 23( 1).
  • Baş, M. (2001). Sekiz Yıllık Kesintisiz Zorunlu İlköğretim Uygulamasında Taşıma Merkezi Kabul Edilen İlköğretim Okullarının Sorunları: Bolu İli Örneği (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Abant İzzet Baysal Üniversitesi, Bolu.
  • Bilek, E. & Kale, M. (2012). Taşıma Merkezi Okullarda Görev Yapan Öğretmenlerin Görüşlerine Göre Taşımalı Eğitim Uygulaması. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 32(3), 609-632.
  • http://sgb.meb.gov.tr/istatistik. Erişim tarihi: 04/03/2014
  • Jimerson, L., (2007). Traveling by School Bus in Consolidated Districts in West Virginia. A Publication of the Policy Program of the Rural School and Community Trust. http://www.eric.ed.gov/PDFS/ED499440.pdf (Erişim tarihi 01.08.2017)
  • Kabaş, N. (2006). Taşımalı İlköğretim Uygulamasında Karşılaşılan Sorunlar:Bolu Örneği (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Abant İzzet Baysal Üniversitesi, Bolu.
  • Kaya, A. & Aksu, M.B. (2009). Fırsat ve Olanak Eşitliğinin Sağlanmasında Bir Adım Olarak Taşımalı Eğitim. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 8(27):77-189.
  • Kaya, N.(2006).Taşımalı eğitim programındaki ilköğretim öğrencilerinin durumları: Silopi köyleri örneğinde bir sosyal değerlendirme. Ankara Üniversitesi Dil ve Tarih-Coğrafya Fakültesi Dergisi, 46, 2105-116
  • Kefeli, S. (2005). Normal, Yatılı ve Taşımalı İlköğretim Okullarının Karşılaştırılması:Mudurnu İlçesi Örneği (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Abant İzzet Baysal Üniversitesi, Bolu.
  • MEB. (1973). Milli Eğitim Temel Kanunu. T. C. Resmi Gazete, 14574, 24 Haziran 1973.
  • MEB. (2014). Millî Eğitim Bakanlığı Taşıma Yoluyla Eğitime Erişim Yönetmeliği. T. C. Resmi Gazete, 29116, 11 Eylül 2014.
  • MEB, (2017).Millî Eğitim İstatistikleri, Örgün Eğitim 2016/'17. T.c. Millî Eğitim Bakanlığı Strateji Geliştirme Başkanlığı.
  • Mulcahy, D, M. (1997). Rural Education Reform: The Consultation Process. http://www.eric.ed.gov/PDFS/ED413152.pdf. (Erişim tarihi 01.08.2017)
  • Öztürk, H. & Kaymak, T. (2014). İlkokul ve Ortaokullarda Öğrenim Gören Öğrencilerin Velilerinin Taşımalı Eğitime İlişkin Görüşleri. KSÜ Sosyal Bilimler Dergisi,11(2), 205-224.
  • Pazarcık İlçe MEM, (2017). Strateji Geliştirme Birimi.
  • Recepoğlu, E. (2006). Taşımalı İlköğretim Uygulamasında Taşıma Merkezi Olan İlköğretim Okullarının Sorunları: Çankırı, Karabük ve Kastamonu İli Örneği (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Gazi Üniversitesi, Ankara.
  • Recepoğlu, E. (2009). Taşımalı İlköğretim Uygulaması ve Karşılaşılan Sorunlar. Kastamonu Eğitim Dergisi,17(2), 427-444.
  • Recepoğlu, E. (2013). Türkiye’de Taşıma ve Taşıma Araçları ile İlgili Sorunlara İlişkin Yönetici, Öğretmen, Öğrenci ve Araç Sürücülerinin Algıları. Cumhuriyet International Journal of Education, 2(2), 123-14
  • Sağlam, M. (2013). Türk Eğitim Sisteminde Gelişmeler. Eğitim Biliminde Yenilikler, 1. Baskı (Edi. A. Hakan). Eskişehir: Anadolu Üniversitesi, Açıköğretim Fakültesi Yayınları.
  • Secer, M. & Yelken, Y. (2009). İlköğretim 6.-7.-8. Sınıf Öğrencilerinin Taşımalı Eğitimde Karşılaştığı Sorunlar (Gülnar Örneği). İlköğretim Online, 8(1), 24-35.
  • Şan, A. (2012). İlköğretimde Taşımalı Eğitim Öğrencilerinin Sorunları (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Dokuz Eylül Üniversitesi, İzmir.
  • Şimşek, A. & Büyükkıdık, S. (2017). Öğretmen ve Öğrenci Görüşleriyle Taşımalı Eğitim Uygulaması Değerlendirilmesi: Bozova İlçesi Örneği. İlköğretim Online, 16(1), 15-34.
  • Şimşek, Y. (2017). The Evaluation of the Application of Transported Education By Teachers. International Journal of Educational Research Review, 2(1), 41-48.
  • Taşkıran, B. (2010). Taşımalı Eğitim Merkezlerinde Öğrenci Başarısının Çeşitli Değişkenler Açısından Karşılaştırılması (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Akdeniz Üniversitesi, Antalya.
  • Tunçkaya, S. (1996). Taşımalı Eğitim Sistemi Üzerine. Çağdaş Eğitim, 223, 21-22.
  • Turan, S. (2011). Taşımalı İlköğretim Uygulamasında Karşılaşılan Güçlükler (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Hacettepe Üniversitesi, Ankara.
  • Yalçın, K. Y.(2006). Yerleşik ve Taşımalı Eğitim Yapan İlköğretim Okullarındaki Öğrencilerin Toplumsallaşmasında Beden Eğitimi ve Sporun Önemi:Kütahya İli Örneği (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Dumlupınar Üniversitesi, Kütahya.
  • Yeşilyurt, M., Orak, S., Tozlu, N., Uçak, A. & Sezer, D. (2007). İlköğretimde Taşımalı Eğitim araştırması: Van il Merkezi Örneği. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi. Sayı: 6(19).
  • Yıldırım, A. & Şimşek, H. (2013). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri. (9. Baskı). Ankara: Seçkin.
  • Yılmaz E. (1998). Taşımalı İlköğretim Uygulaması “Kırşehir İli örneği (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Ankara Üniversitesi, Ankara.
  • Yurdabakan, İ. & Tektaş, M. (2013). Taşımalı İlköğretim Öğrencilerinin Taşımalı Eğitime İlişkin Görüşleri. Dokuz Eylül Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 15(3), 511-527.
  • Zars, B. (1998). Long Rides, Tough Hides: Enduring long school bus rides. http://www.eric.ed.gov/PDFS/ED432419.pdf. (Erişim tarihi 01.08.2017)

Yönetici, Öğretmen, Öğrenci ve Veli Görüşlerine Göre Pazarcık’ta Taşımalı Eğitim Uygulaması

Year 2018, , 646 - 675, 24.10.2018
https://doi.org/10.30831/akukeg.346604

Abstract

Bu çalışmanın amacı, Pazarcık’taki “Taşımalı Eğitim Uygulaması”nı yönetici, öğretmen, öğrenci
ve veli görüşleri çerçevesinde değerlendirmektir. Bu amaçla, ilçedeki taşıma
merkezi okulların paydaşlarından 47 katılımcı araştırmanın çalışma gurubunu
oluşturmaktadır. Araştırma, 2016-’17 eğitim öğretim yılının ikinci yarıyılında
gerçekleştirilmiştir. Araştırmada, yönetici, öğretmen, öğrenci ve velilere yarı
yapılandırılmış görüşme formu uygulanmıştır. Araştırma nitel araştırma
desenlerinden durum çalışması deseninde tasarlanmış ve elde edilen bulgular
içerik analizi yöntemiyle analiz edilmiştir. Araştırma sonucunda, taşımalı
eğitimin bazı öğrencilerde psikolojik ve/veya fizyolojik rahatsızlıklara yol
açtığı; taşımalı öğrenciler ile diğer öğrenciler arasındaki ilişki ve
iletişimin öğretmen öğrenci ilişkisi ve iletişimine göre biraz daha düşük
nitelikte olduğu; velilerle iletişimin sınırlı olduğu; beslenme ve ulaşım
hizmetlerinin birkaç nokta hariç problemsiz ve olumlu görüldüğü; öğrenci
devamsızlığının taşımalı olmaktan kaynaklanmadığı; taşımalı olmanın, eğitsel,
sosyal, kültürel ve sportif etkinliklere katılımı kısmen olumsuz etkilediği;
ders başarısını olumsuz etkilediği ve taşınan öğrencinin arkadaşlarına,
öğretmenlerine ve yöneticilerine dönük olumsuz bir tavır ve tutum takınmadığı
bulguları elde edilmiştir.

References

  • Altunsaray, A. (1996). Taşımalı ilköğretim uygulamasının değerlendirilmesi (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Balıkesir Üniversitesi, Balıkesir.
  • Arı, A. (2003). Taşımalı ilköğretim uygulaması (Uşak örneği). Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 23( 1).
  • Baş, M. (2001). Sekiz Yıllık Kesintisiz Zorunlu İlköğretim Uygulamasında Taşıma Merkezi Kabul Edilen İlköğretim Okullarının Sorunları: Bolu İli Örneği (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Abant İzzet Baysal Üniversitesi, Bolu.
  • Bilek, E. & Kale, M. (2012). Taşıma Merkezi Okullarda Görev Yapan Öğretmenlerin Görüşlerine Göre Taşımalı Eğitim Uygulaması. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 32(3), 609-632.
  • http://sgb.meb.gov.tr/istatistik. Erişim tarihi: 04/03/2014
  • Jimerson, L., (2007). Traveling by School Bus in Consolidated Districts in West Virginia. A Publication of the Policy Program of the Rural School and Community Trust. http://www.eric.ed.gov/PDFS/ED499440.pdf (Erişim tarihi 01.08.2017)
  • Kabaş, N. (2006). Taşımalı İlköğretim Uygulamasında Karşılaşılan Sorunlar:Bolu Örneği (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Abant İzzet Baysal Üniversitesi, Bolu.
  • Kaya, A. & Aksu, M.B. (2009). Fırsat ve Olanak Eşitliğinin Sağlanmasında Bir Adım Olarak Taşımalı Eğitim. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 8(27):77-189.
  • Kaya, N.(2006).Taşımalı eğitim programındaki ilköğretim öğrencilerinin durumları: Silopi köyleri örneğinde bir sosyal değerlendirme. Ankara Üniversitesi Dil ve Tarih-Coğrafya Fakültesi Dergisi, 46, 2105-116
  • Kefeli, S. (2005). Normal, Yatılı ve Taşımalı İlköğretim Okullarının Karşılaştırılması:Mudurnu İlçesi Örneği (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Abant İzzet Baysal Üniversitesi, Bolu.
  • MEB. (1973). Milli Eğitim Temel Kanunu. T. C. Resmi Gazete, 14574, 24 Haziran 1973.
  • MEB. (2014). Millî Eğitim Bakanlığı Taşıma Yoluyla Eğitime Erişim Yönetmeliği. T. C. Resmi Gazete, 29116, 11 Eylül 2014.
  • MEB, (2017).Millî Eğitim İstatistikleri, Örgün Eğitim 2016/'17. T.c. Millî Eğitim Bakanlığı Strateji Geliştirme Başkanlığı.
  • Mulcahy, D, M. (1997). Rural Education Reform: The Consultation Process. http://www.eric.ed.gov/PDFS/ED413152.pdf. (Erişim tarihi 01.08.2017)
  • Öztürk, H. & Kaymak, T. (2014). İlkokul ve Ortaokullarda Öğrenim Gören Öğrencilerin Velilerinin Taşımalı Eğitime İlişkin Görüşleri. KSÜ Sosyal Bilimler Dergisi,11(2), 205-224.
  • Pazarcık İlçe MEM, (2017). Strateji Geliştirme Birimi.
  • Recepoğlu, E. (2006). Taşımalı İlköğretim Uygulamasında Taşıma Merkezi Olan İlköğretim Okullarının Sorunları: Çankırı, Karabük ve Kastamonu İli Örneği (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Gazi Üniversitesi, Ankara.
  • Recepoğlu, E. (2009). Taşımalı İlköğretim Uygulaması ve Karşılaşılan Sorunlar. Kastamonu Eğitim Dergisi,17(2), 427-444.
  • Recepoğlu, E. (2013). Türkiye’de Taşıma ve Taşıma Araçları ile İlgili Sorunlara İlişkin Yönetici, Öğretmen, Öğrenci ve Araç Sürücülerinin Algıları. Cumhuriyet International Journal of Education, 2(2), 123-14
  • Sağlam, M. (2013). Türk Eğitim Sisteminde Gelişmeler. Eğitim Biliminde Yenilikler, 1. Baskı (Edi. A. Hakan). Eskişehir: Anadolu Üniversitesi, Açıköğretim Fakültesi Yayınları.
  • Secer, M. & Yelken, Y. (2009). İlköğretim 6.-7.-8. Sınıf Öğrencilerinin Taşımalı Eğitimde Karşılaştığı Sorunlar (Gülnar Örneği). İlköğretim Online, 8(1), 24-35.
  • Şan, A. (2012). İlköğretimde Taşımalı Eğitim Öğrencilerinin Sorunları (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Dokuz Eylül Üniversitesi, İzmir.
  • Şimşek, A. & Büyükkıdık, S. (2017). Öğretmen ve Öğrenci Görüşleriyle Taşımalı Eğitim Uygulaması Değerlendirilmesi: Bozova İlçesi Örneği. İlköğretim Online, 16(1), 15-34.
  • Şimşek, Y. (2017). The Evaluation of the Application of Transported Education By Teachers. International Journal of Educational Research Review, 2(1), 41-48.
  • Taşkıran, B. (2010). Taşımalı Eğitim Merkezlerinde Öğrenci Başarısının Çeşitli Değişkenler Açısından Karşılaştırılması (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Akdeniz Üniversitesi, Antalya.
  • Tunçkaya, S. (1996). Taşımalı Eğitim Sistemi Üzerine. Çağdaş Eğitim, 223, 21-22.
  • Turan, S. (2011). Taşımalı İlköğretim Uygulamasında Karşılaşılan Güçlükler (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Hacettepe Üniversitesi, Ankara.
  • Yalçın, K. Y.(2006). Yerleşik ve Taşımalı Eğitim Yapan İlköğretim Okullarındaki Öğrencilerin Toplumsallaşmasında Beden Eğitimi ve Sporun Önemi:Kütahya İli Örneği (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Dumlupınar Üniversitesi, Kütahya.
  • Yeşilyurt, M., Orak, S., Tozlu, N., Uçak, A. & Sezer, D. (2007). İlköğretimde Taşımalı Eğitim araştırması: Van il Merkezi Örneği. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi. Sayı: 6(19).
  • Yıldırım, A. & Şimşek, H. (2013). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri. (9. Baskı). Ankara: Seçkin.
  • Yılmaz E. (1998). Taşımalı İlköğretim Uygulaması “Kırşehir İli örneği (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Ankara Üniversitesi, Ankara.
  • Yurdabakan, İ. & Tektaş, M. (2013). Taşımalı İlköğretim Öğrencilerinin Taşımalı Eğitime İlişkin Görüşleri. Dokuz Eylül Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 15(3), 511-527.
  • Zars, B. (1998). Long Rides, Tough Hides: Enduring long school bus rides. http://www.eric.ed.gov/PDFS/ED432419.pdf. (Erişim tarihi 01.08.2017)
There are 33 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Studies on Education
Journal Section Articles
Authors

Durdu Çavuşoğlu 0000-0001-5705-5887

Burhanettin Dönmez

Publication Date October 24, 2018
Submission Date October 25, 2017
Published in Issue Year 2018

Cite

APA Çavuşoğlu, D., & Dönmez, B. (2018). Yönetici, Öğretmen, Öğrenci ve Veli Görüşlerine Göre Pazarcık’ta Taşımalı Eğitim Uygulaması. Journal of Theoretical Educational Science, 11(4), 646-675. https://doi.org/10.30831/akukeg.346604