Araştırmanın
amacı; sınıf öğretmeni adaylarının matematik öğretimi kaygılarını ve matematik
öğretimi yeterliklerini belirleyerek çeşitli değişkenlere göre incelemektir.
Araştırmanın örneklemini, bir devlet üniversitesinde öğrenim gören 222 sınıf
öğretmen adayı oluşturmaktadır. Veri toplama aracı olarak; ‘Sınıf Öğretmenlerine Yönelik Matematik Öğretimi Kaygı Ölçeği’ve
‘Matematik Öğretimi Yeterlik Ölçeği’ kullanılmıştır. Çalışmada sınıf öğretmen
adaylarının matematik öğretimi kaygılarının düşük, matematik öğretimi
yeterliklerinin ise orta seviyede olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Cinsiyet
değişkenine göre incelendiğinde; kadınların matematik öğretiminde alan bilgisi
kaygıları erkeklerinkinden daha düşük olduğu ve matematik öğretim
yeterliklerinde ise bir farklılığın olmadığı tespit edilmiştir. Öğretmen
adaylarının matematik öğretimi kaygıları bulundukları sınıflara göre anlamlı
olarak değişmezken matematik öğretim yeterliklerindeki değişim ise
istatistiksel olarak anlamlı bulunmuştur. Matematik öğretimi kaygıları ile
matematik öğretimi yeterlikleri arasında orta düzeyde negatif yönde anlamlı bir
ilişki tespit edilmiştir. Yani, öğretmen adaylarının matematik öğretimi
yeterlikleri artıkça matematik öğretimi kaygıları azalmakta ya da tam tersi
öğretim kaygısı arttıkça öğretim yeterliği düşmektedir
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Studies on Education |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | March 9, 2018 |
Submission Date | December 11, 2017 |
Published in Issue | Year 2018 |