Bu araştırmada, ilkokul 4. sınıf öğrencilerinin girişimcilik eğilimlerini belirlemek için bir ölçme aracı geliştirmek amaçlanmıştır. Araştırmada, genel tarama modeli kullanılmıştır. Araştırmanın örneklemini, 603 ilkokul 4. sınıf öğrencisi oluşturmaktadır. ÇGEE’nin geliştirme sürecinde, öncelikle konuyla ilgili literatür taranmış, öğrenci görüşleri alınmış ve madde havuzu oluşturulmuştur. Bu maddeler, uzman görüşü doğrultusunda düzenlenmiş ve 25 öğrenciye ön uygulaması yapıldıktan sonra 84 madde olarak örneklem grubuna uygulanmıştır. Envanterin yapı geçerliğini belirlemek için açımlayıcı faktör analizi uygulanmıştır. Verilerin faktör analizine uygunluğunu belirlemek için yapılan KMO analizi sonucu; ,906 ve Bartlett Testi sonucu ise anlamlı .00 (p<.05) bulunmuştur. Ardından temel bileşenler analizi ve varimax dik döndürme işlemi gerçekleştirilmiş ve 4 faktörlü (başarılı olma, problem çözme, yenilikçilik ve kendine güven) 24 maddeden oluşan bir envanter elde edilmiştir. Güvenirlik analizi sonucunda, envanterin tümü için Cronbach α değeri .89 bulunmuştur. Bunun yanında, faktörler arası Pearson korelasyon analizi ile birlikte madde-toplam ve madde-kalan korelasyonları da hesaplanmış ve bu analizlerin sonuçları da anlamlı (p<.001) bulunmuştur. Yapılan analiz sonuçlarına göre ÇGEE’nin geçerlik ve güvenirlik değerlerinin kabul edilebilir çerçevede olduğu belirlenmiştir.
This study aims to develop
a scale determining entrepreneurial tendencies of primary grade 4th grade
students. In this study, survey research model was used. The sampling group was
603 primary school students who were in the 4th
grades. In the development process of the scale,
firstly the literature was reviewed, the opinions of the students were taken
and the item pool was established. These items were arranged according to expert
opinions and pre-applied to 25 students and then applied to sampling group as
84 items. Exploratory factor analysis was applied to determine the construct
validity of the inventory. As a result of Kaiser-Mayer-Olkin and Bartlett Test
to determine the suitability of the data for factor analysis; values of KMO .906
and Bartlett Test were found significant .00 (p<.05). Then, the principle components analysis and
varimax vertical rotation process were conducted and a
24-item inventory with 4 factors (success, problem solving, innovation and
self-confidence) was obtained, As a result of the reliability analysis, Cronbach
α for all of the scale was calculated as .89. Additionally item-total and
item-remaining correlations were significant (p<.001) with Pearson correlation analysis between the factors. According
to the results of the analysis; the validity and reliability values of the ETIC
were determined to be within the acceptable framework.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Studies on Education |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | December 28, 2018 |
Submission Date | May 30, 2018 |
Published in Issue | Year 2018 |