BibTex RIS Cite

Classroom Teacher Candidates’ Views On The Attainments From “Teaching Technologies And Material Development” Course

Year 2009, Volume: 2 Issue: 2, 19 - 31, 01.12.2009

Abstract

The purpose of his study is to investigate the views of classroom teacher candidates on the attainments
from “Teaching Technologies and Material Development” course according to some variables. 275 pre-service teachers who were students at Atatürk University Kazım Karabekir Education Faculty Elementary Teacher
Education Department were included in his research.
A questionnaire was given to the participants in order to collect the data. t test and variance analysis
were used in the analysis of the data. Statistically significant differences were found between the attainments of
the classroom teacher candidates from “Teaching Technologies and Material Development” course, their
classroom levels and their interests towards the classes in which instructional technologies were used. There is
no difference between the attainments of his course and gender, type of instruction, interest towards technology
use, computer knowledge, and types of high schools the participants were graduated from.

Sınıf Öğretmeni Adaylarının “Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme/Tasarımı” Dersinin Kazanımlarına İlişkin Görüşleri

Year 2009, Volume: 2 Issue: 2, 19 - 31, 01.12.2009

Abstract

Bu araştırmanın amacı, sınıf öğretmeni adaylarının öğretim teknolojileri ve materyal geliştirme/tasarımı dersinin kazanımlarına ilişkin görüşlerini çeşitli değişkenler açısından incelemektir. 2007–2008 öğretim yılında Atatürk Üniversitesi Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi İlköğretim Sınıf Öğretmenliği Ana Bilim Dalında öğrenim gören 275 öğretmen adayı örnekleme alınmıştır. Veri toplamak amacıyla araştırmacılar tarafından geçerlik ve güvenirlik çalışması yapılmış anket formu uygulanmıştır. Verilerin analizinde t testi ve varyans analizi kullanılmıştır. Sınıf öğretmeni adaylarının öğretim teknolojileri ve materyal geliştirme/tasarımı dersinin kazanımları ile sınıf düzeyleri ve öğretimde teknoloji kullanılan derslere karşı ilgi arasında istatistiksel olarak anlamlı bir fark bulunmuştur. Bu dersin kazanımları ile cinsiyet, öğretim şekli, teknoloji kullanımına yönelik ilgi, bilgisayar kullanım bilgisi ve mezun olunan lise arasında istatistiksel olarak anlamlı bir fark yoktur.

There are 0 citations in total.

Details

Other ID JA78GF28ST
Journal Section Articles
Authors

Fatih Bektaş This is me

Ahmet Nalçacı This is me

Hanifi Erçoşkun This is me

Publication Date December 1, 2009
Submission Date December 1, 2009
Published in Issue Year 2009 Volume: 2 Issue: 2

Cite

APA Bektaş, F., Nalçacı, A., & Erçoşkun, H. (2009). Classroom Teacher Candidates’ Views On The Attainments From “Teaching Technologies And Material Development” Course. Journal of Theoretical Educational Science, 2(2), 19-31.