BibTex RIS Cite

The Study Of Validity And Reliability Test Of Progress İn Maths 6 For 60-77, Month Old Chıldren

Year 2011, Volume: 4 Issue: 1, 146 - 153, 01.06.2011

Abstract

This study was planned to evaluate the validity and reliability works of “Progress in Maths 6” for 60-77 month-old children. The research was carried out with 60-77 month-old 334 kindergarten children in 2009-2010 education year. The kindergartens are dependent to the Ministry of Education. Test retest correlation coefficient was found as r=95. In addition, in order to determine the validity of the test, interior consistency coefficient was calculated and KR-20 value was found .81. Analyses indicate that “Progress in Maths 6” has high level of reliability and validity to measure mathematics ability of 60-77 month-old children

Matematik Gelişimi 6 Testi (Progress in Maths) nin 60-77 Aylar Arasında Olan Çocuklar İçin Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması

Year 2011, Volume: 4 Issue: 1, 146 - 153, 01.06.2011

Abstract

Bu çalışma Matematik Gelişimi 6 Testi (Progress in Maths)’nın 60-77 aylar arasındaki çocuklar için geçerlik ve güvenirlik çalışmasını yapmak amacıyla planlanmıştır. Araştırma 2009-2010 öğretim yılında Ankara’da Milli Eğitim Bakanlığı’na bağlı, bağımsız anaokullarına devam eden 60-77 aylar arasında olan 334 çocuk üzerinde yürütülmüştür. Araştırma sonucunda test tekrar test korelasyon katsayısı r=95 bulunmuştur. Testin güvenirliğini belirlemek amacıyla iç tutarlık katsayısı hesaplanmış ve KR-20 değeri .81 olarak bulunmuştur. Analizler, 60-77 aylar arasında olan çocukların matematik yeteneğini ölçmede testin geçerlik ve güvenirlik düzeyinin yüksek olduğunu göstermiştir.

There are 0 citations in total.

Details

Other ID JA54GC36CN
Journal Section Articles
Authors

Meryem Çelik This is me

Adalet Kandır This is me

Publication Date June 1, 2011
Submission Date June 1, 2011
Published in Issue Year 2011 Volume: 4 Issue: 1

Cite

APA Çelik, M., & Kandır, A. (2011). The Study Of Validity And Reliability Test Of Progress İn Maths 6 For 60-77, Month Old Chıldren. Journal of Theoretical Educational Science, 4(1), 146-153.