Year 2011, Volume 4 , Issue 1, Pages 0 - 0 2011-06-01

Ögretmen Adaylarının Sosyal Beceri Düzeylerinin İncelenmesi

Günseli GİRGİN [1] , Duygu ÇETİNGÖZ [2] , Deniz Ekinci VURAL [3]


Öğretmenlerin başkalarıyla etkileşim kurabilecek, sosyal açıdan kabul edilebilir olan davranışlara sahip olması oldukça önemlidir. Bu davranışlar, genel olarak sosyal beceri olarak adlandırılmaktadır. Bu araştırmanın amacı, öğretmen adaylarının sosyal beceri düzeylerinin çeşitli değişkenler açısından incelenmesidir. Araştırmanın örneklemini Dokuz Eylül Üniversitesi, Buca Eğitim Fakültesi İlköğretim Bölümü Okulöncesi Eğitimi Öğretmenliği, Sosyal Bilgiler Eğitimi Öğretmenliği, Matematik Eğitimi Öğretmenliği ve Fen Bilgisi Eğitimi Öğretmenliği lisans programlarına devam eden 222, 4. sınıf öğrencisi oluşturmaktadır. Araştırmada, öğrencilere ait sosyo-demografik özelliklere ilişkin bilgi edinmek amacıyla Kişisel Bilgi Formu ile Sosyal Beceri Envanteri (Yüksel, 2004) veri toplama aracı olarak kullanılmıştır. Araştırma sonucunda, ölçeğin alt bölümleriyle bazı faktörler arasında anlamlı ilişkiler bulunmuştur.
Sosyal beceri, öğretmen adayı, öğretmen yetiştirme                                                                                                                                                                
Other ID JA94DB83JY
Journal Section Articles
Authors

Author: Günseli GİRGİN

Author: Duygu ÇETİNGÖZ

Author: Deniz Ekinci VURAL

Dates

Publication Date : June 1, 2011

Bibtex @ { akukeg314000, journal = {Kuramsal Eğitimbilim Dergisi}, issn = {1308-1659}, eissn = {1308-1659}, address = {Eğitim Fakültesi, Eğitim 1 Binası, ANS Kampusu, 03200 / Afyonkarahisar}, publisher = {Afyon Kocatepe University}, year = {2011}, volume = {4}, pages = {0 - 0}, doi = {}, title = {Ögretmen Adaylarının Sosyal Beceri Düzeylerinin İncelenmesi}, key = {cite}, author = {GİRGİN, Günseli and ÇETİNGÖZ, Duygu and VURAL, Deniz Ekinci} }
APA GİRGİN, G , ÇETİNGÖZ, D , VURAL, D . (2011). Ögretmen Adaylarının Sosyal Beceri Düzeylerinin İncelenmesi. Kuramsal Eğitimbilim Dergisi , 4 (1) , 0-0 . Retrieved from https://dergipark.org.tr/en/pub/akukeg/issue/29342/314000
MLA GİRGİN, G , ÇETİNGÖZ, D , VURAL, D . "Ögretmen Adaylarının Sosyal Beceri Düzeylerinin İncelenmesi". Kuramsal Eğitimbilim Dergisi 4 (2011 ): 0-0 <https://dergipark.org.tr/en/pub/akukeg/issue/29342/314000>
Chicago GİRGİN, G , ÇETİNGÖZ, D , VURAL, D . "Ögretmen Adaylarının Sosyal Beceri Düzeylerinin İncelenmesi". Kuramsal Eğitimbilim Dergisi 4 (2011 ): 0-0
RIS TY - JOUR T1 - Ögretmen Adaylarının Sosyal Beceri Düzeylerinin İncelenmesi AU - Günseli GİRGİN , Duygu ÇETİNGÖZ , Deniz Ekinci VURAL Y1 - 2011 PY - 2011 N1 - DO - T2 - Kuramsal Eğitimbilim Dergisi JF - Journal JO - JOR SP - 0 EP - 0 VL - 4 IS - 1 SN - 1308-1659-1308-1659 M3 - UR - Y2 - 2020 ER -
EndNote %0 Kuramsal Eğitimbilim Dergisi Ögretmen Adaylarının Sosyal Beceri Düzeylerinin İncelenmesi %A Günseli GİRGİN , Duygu ÇETİNGÖZ , Deniz Ekinci VURAL %T Ögretmen Adaylarının Sosyal Beceri Düzeylerinin İncelenmesi %D 2011 %J Kuramsal Eğitimbilim Dergisi %P 1308-1659-1308-1659 %V 4 %N 1 %R %U
ISNAD GİRGİN, Günseli , ÇETİNGÖZ, Duygu , VURAL, Deniz Ekinci . "Ögretmen Adaylarının Sosyal Beceri Düzeylerinin İncelenmesi". Kuramsal Eğitimbilim Dergisi 4 / 1 (June 2011): 0-0 .
AMA GİRGİN G , ÇETİNGÖZ D , VURAL D . Ögretmen Adaylarının Sosyal Beceri Düzeylerinin İncelenmesi. Kuramsal Eğitimbilim Dergisi. 2011; 4(1): 0-0.
Vancouver GİRGİN G , ÇETİNGÖZ D , VURAL D . Ögretmen Adaylarının Sosyal Beceri Düzeylerinin İncelenmesi. Kuramsal Eğitimbilim Dergisi. 2011; 4(1): 0-0.