Research Article
BibTex RIS Cite

Öğrenme Stratejileri Öğretiminin Öğrencilerin İngilizce Dersindeki Akademik Başarılarına, Tutumlarına ve Bilişötesi Farkındalık Düzeylerine Etkisi

Year 2012, Volume: 5 Issue: 1, 49 - 71, 01.03.2012

Abstract

Bu çalışmanın amacı, öğrenme stratejileri öğretiminin ilköğretim 8. sınıf öğrencilerinin İngilizce dersindeki akademik başarıları, derse yönelik tutumları ve bilişötesi farkındalık düzeyleri üzerindeki etkisini araştırmaktır. Araştırma, 2010–2011 eğitim-öğretim yılında Niğde ilinde bir ilköğretim okulunda gerçekleştirilmiştir. Araştırmaya, bu okulun iki sınıfından toplam 60 sekizinci sınıf öğrencisi katılmıştır. Bu araştırmada, 2010-2011 eğitim-öğretim yılında bir ilköğretim okulunun sekizinci sınıfında öğrenim gören öğrencilerle öğrenme stratejilerine dayalı bir öğretim etkinliği gerçekleştirilmiştir. Bu çalışmada, ön test-son test kontrol gruplu araştırma modeli kullanılmıştır. Her grup için aritmetik ortalama ve standart sapma hesaplanmış olup gruplar arasındaki anlamlılığı test etmek için Mann-Whitney U testi kullanılmıştır. Araştırmanın sonucunda, kontrol grubu ile deney grubu öğrencilerinin derse yönelik tutumları arasında anlamlı bir farklılık bulunmuştur. Bunun yanı sıra, öğrenme stratejileri öğretiminin öğrencilerin akademik başarıları, bilişötesi farkındalık düzeyleri ve derse yönelik tutumları üzerinde olumlu etkisi olduğu kaydedilmiştir.

The Effect of Teaching Learning Strategies in an English Lesson on Students’ Achievement, Attitudes, and Metacognitive Awareness

Year 2012, Volume: 5 Issue: 1, 49 - 71, 01.03.2012

Abstract

The purpose of the study was to examine the effect of teaching learning strategies in an English lesson
on students’ achievement, attitudes, and metacognitive awareness levels. The study was conducted in the 2010-2011
academic year in a primary school in Niğde. Students in those schools were taught learning strategies. Totally, 60 8th
graders from two different classrooms participated in the study. The study had a pre-test – post-test control group
design. Means and standard deviations were reported in the study. In order to test the significance, Mann-Whitney U
tests were performed. Results showed a significant difference between attitude scores of both groups. It was also
found out teaching learning strategies was more effective in enhancing students’ achievement, lifting their
metacognitive awareness levels up, and making them develop more positive attitudes toward English lesson than
teaching via students’ course books.

There are 0 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Studies on Education
Other ID JA27KZ49DM
Journal Section Articles
Authors

Gökhan Baş This is me

Publication Date March 1, 2012
Submission Date March 1, 2012
Published in Issue Year 2012 Volume: 5 Issue: 1

Cite

APA Baş, G. (2012). Öğrenme Stratejileri Öğretiminin Öğrencilerin İngilizce Dersindeki Akademik Başarılarına, Tutumlarına ve Bilişötesi Farkındalık Düzeylerine Etkisi. Journal of Theoretical Educational Science, 5(1), 49-71.