The aim of this research is to determine metacognitive awareness of students majoring in primary
school mathematics, science, and classroom teaching programs at universities, explore problems pertaining to
metacognitive awareness of those, and to make suggestions for solving those in order to develop their metacognitive
awareness. Data were collected through the Metacognitive Awareness Inventory from 374 students, majoring in
primary school mathematics, science and classroom teacher education programs. As a result of data analysis, it has
been seen that metacognitive awareness levels of the majority are high but their awareness levels need to be highered
to have very high levels of metacognitive awareness. When looking at average points related to subscales, it has been
understood that students’ knowledge of operational knowledge need to be developed, and planning, monitoring and
evaluation subscale points need to be highered
Bu araştırma matematik, fen bilgisi ve sınıf öğretmenliği öğrencilerinin bilişötesi farkındalıklarının bir arada değerlendirilmesi, bilişötesi farkındalık boyutu ve alt boyutlarına ilişkin ortalama puanlarının belirlenmesi, bu farkındalıklarındaki eksikliklerin araştırılması ve bu eksikliklerin bu boyut ve alt boyutlar üzerinden incelenmesi amacıyla gerçekleştirilmiştir. Ayrıca, öğrencilerin bilişötesi farkındalıkların geliştirilebilmesi için çözüm önerileri sunulmuştur. Araştırmanın verileri, 125’i matematik, 121’i fen bilgisi ve 128’i ise sınıf öğretmenliği ana bilim dallarında okumakta olan toplam 374 öğrenciye “Bilişötesi Farkındalık Envanteri”nin uygulanması sonucunda elde edilmiştir. Bu araştırmada toplanan verilerin analizi sonucunda, öğrencilerin büyük çoğunluğunun bilişötesi farkındalıklarının yüksek düzeyde olmasına karşın geliştirilmeye ihtiyacı olduğu anlaşılmıştır. Öğrencilerin bilişötesi farkındalık boyut ve alt boyutlarından aldıkları ortalama puanlar üzerinden yapılan incelemeler, öğrencilerin bilişötesi farkındalığın özellikle de işlemsel bilgi, planlama, izleme ve değerlendirme alt boyutlarına ilişkin bilgilerinin geliştirilmeye ihtiyacı olduğunu göstermiştir.
Other ID | JA73UE93SU |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | September 1, 2012 |
Submission Date | September 1, 2012 |
Published in Issue | Year 2012 Volume: 5 Issue: 3 |