BibTex RIS Cite

What Do 5th Grades Know Related The Geometric Shapes’ Perimeter?

Year 2012, Volume: 5 Issue: 3, 330 - 351, 01.09.2012

Abstract

The purpose of this study was to investigate the 5th grade students’ conception and misconception
about the perimeter of geometric shapes. The study was conducted with 262 fifth grade students in Uşak. Data was
collected by using a test including 21 open ended questions about the perimeter of some geometric shapes. After the
collection of the data, the researchers used the descriptive statistics to analyze of the data. The results showed that the
5th grade students participated in the study had difficulties in calculating perimeter of some geometric shapes.

İlköğretim 5. Sınıf Öğrencileri Geometrik Şekillerin Çevre Uzunluğu Hesaplamaya İlişkin Ne Biliyor?

Year 2012, Volume: 5 Issue: 3, 330 - 351, 01.09.2012

Abstract

Bu çalışmanın amacı ilköğretim 5. sınıf öğrencilerinin geometrik şekillerin çevre uzunluğunu hesaplamaya ilişkin bilgilerini ve bu konudaki hata ve yanılgılarını incelemektir. Araştırma, Uşak il merkezindeki 7 ilköğretim okulundan 262 beşinci sınıf öğrencisi üzerinde gerçekleştirilmiştir. Veri toplamak amacıyla araştırmacılar tarafından 5. sınıf matematik programındaki kazanımlar incelenerek geliştirilen 21 açık uçlu sorudan oluşan bir test kullanılmıştır. Verilerin analizinde betimsel istatistik kullanılmıştır. Bulgular, araştırmaya katılan 5. sınıf öğrencilerinin geometrik şekillerin çevre uzunluğunu hesaplamada bazı güçlükler yaşadıklarını göstermiştir. Örneğin; öğrencilerin doğrudan çevre hesabı istenen soruları kolayca çözebildikleri, ancak ekstra düşünme gerektiren farklı düzenlemelerle sorulan soruları cevaplayamadıkları görülmüştür. Bununla birlikte, öğrencilerin kare, dikdörtgen, üçgen, eşkenar dörtgen gibi geometrik şekillerin özelliklerini kullanmada sorun yaşamadıkları, ancak paralelkenarın özelliklerini tam olarak bilmedikleri belirlenmiştir. Ayrıca, bazı öğrencilerin çevre hesabı ile alan hesabını birbirine karıştırdıkları görülmüştür.

There are 0 citations in total.

Details

Other ID JA78ZP76TJ
Journal Section Articles
Authors

Hatice Dağlı This is me

Murat Peker This is me

Publication Date September 1, 2012
Submission Date September 1, 2012
Published in Issue Year 2012 Volume: 5 Issue: 3

Cite

APA Dağlı, H., & Peker, M. (2012). What Do 5th Grades Know Related The Geometric Shapes’ Perimeter?. Journal of Theoretical Educational Science, 5(3), 330-351.