This study is conducted to investigate teachers’ perceptions of the effect of the primary education
curricula (1st-5th grades) on the development of reflective thinking in terms of some variables. This descriptive study
had a survey design. Data were collected through a 47-item scale developed by the researchers from 644 classroom
teachers in Elazig, Turkey. Data were analyzed through t tests, ANOVAs, Scheffe tests, Kruskal-Wallis H tests, and
Mann-Whitney U tests. Results, in general, showed that teachers’ perceptions of the effect of the primary education
curricula (1st-5th grades) on the development of reflective thinking were positive. In the study, it was also investigated
whether teachers’ perceptions of the effect of the primary education curricula (1st-5th grades) on the development of
reflective thinking do differ on their gender, experience, grade level, and class size. One of the most important results
of this study, according to teachers’ perceptions, was class size that hinder the development of reflective thinking in
classroom environment. Therefore, courses should be taught in classrooms with fewer students and activities that will
develop reflective thinking skills should be done from earlier grade levels of primary education.
Bu araştırma, ilköğretim birinci kademe programlarının öğrencilerin yansıtıcı düşünmelerini geliştirmeye etkisine yönelik öğretmen görüşlerini belirlemek amacıyla yapılmıştır. Betimsel olan çalışmada tarama yönteminden yararlanılmıştır. Araştırma, Elazığ ilinde görev yapan 644 sınıf öğretmeni üzerinde gerçekleştirilmiştir. Araştırmacılar tarafından hazırlanan 47 maddelik ölçek yoluyla elde edilen verilerin çözümlenmesinde t-testi, varyans analizi, Scheffe testi, KWH ve MWU teknikleri kullanılmıştır. Çalışma sonucunda, ilköğretim programlarının öğrencilerin yansıtıcı düşünmelerini geliştirmedeki etkisine yönelik öğretmen görüşlerinin genel olarak olumlu yönde olduğu görülmüştür. Çalışmada öğretmenlerin, ilköğretim birinci kademe programlarının öğrencilerin yansıtıcı düşünmelerini geliştirmedeki etkisine yönelik görüşlere katılma düzeylerinin cinsiyetlerine, mesleki kıdemlerine, okuttukları sınıf düzeyine, sınıflarındaki öğrenci sayısına göre farklılık gösterip göstermediği belirlenmiştir. Araştırmanın en önemli sonuçlarından biri, öğretmen görüşlerine göre, sınıflardaki öğrenci sayısı fazlalığının sınıf ortamında yansıtıcı düşünmenin geliştirilmesini engellediği bulgusudur. Bu nedenle, dersler daha az sayıda öğrenci içeren sınıflarda yürütülmeli ve ilköğretimin ilk sınıflarından itibaren öğrencilere yönelik yansıtıcı düşünme becerilerini geliştirici etkinlikler yaptırılmalıdır.
Other ID | JA64PH24SH |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | December 1, 2012 |
Submission Date | December 1, 2012 |
Published in Issue | Year 2012 Volume: 5 Issue: 4 |