BibTex RIS Cite

Peer Bullying During Early Childhood

Year 2012, Volume: 5 Issue: 4, 468 - 483, 01.12.2012

Abstract

Peer bullying during early childhood is discussed along with the literature reviewed in this article with
the purpose of drawing attention to peer bullying during early childhood and its significance, and contributing to
studies which are few in number in Turkey. Peer bullying during early childhood was considered with its definition
and types, people who play key roles in peer bullying, factors (gender, age, parents, and friendship) that relate to peer
bullying, and what should be done before and after peer bullying.

Okul Öncesi Dönemde Akran Zorbalığı

Year 2012, Volume: 5 Issue: 4, 468 - 483, 01.12.2012

Abstract

Bu makalede okul öncesi dönemde gerçekleşen akran zorbalığı konusu alan yazın ışığında tartışılmaktadır. Bu çalışma ile okul öncesi dönemde akran zorbalığı konusuna dikkat çekilmesi, bu konunun önemi hakkında farkındalık yaratılması ve şu anda yok denecek kadar az sayıda olan yerli çalışmalara bir katkı sağlanması amaçlanmaktadır. Akran zorbalığının tanımı, türleri, akran zorbalığında rol alanlar, ilişkili olduğu etkenler (cinsiyet, yaş, aile ve arkadaşlık) ile yetişkinlerin bu durumla karşılaşmadan önce alabilecekleri önlem ve karşılaştıktan sonra yapabilecekleri müdahale önerilerine değinilmiştir.

There are 0 citations in total.

Details

Other ID JA37ET93JJ
Journal Section Articles
Authors

Hatice Uysal This is me

Çağlayan Dinçer This is me

Publication Date December 1, 2012
Submission Date December 1, 2012
Published in Issue Year 2012 Volume: 5 Issue: 4

Cite

APA Uysal, H., & Dinçer, Ç. (2012). Peer Bullying During Early Childhood. Journal of Theoretical Educational Science, 5(4), 468-483.