The experimental and control groups were composed of 30 sophomores majoring in Classroom
Teaching for this study investigating the effects of computer-assisted instruction of simple circuits on the
development of experimental process skills. The instruction includes experiments and studies about simple circuits
and its elements (serial, parallel, and mixed conncetions of resistors) covered in Science and Technology Laboratory
II course curriculum. In this study where quantitative and qualitative methods were used together, the control list
developed by the researchers was used to collect data. Results showed that experimental process skills of sophomores
in experimental group were more developed than that of those in control group. Thus, it can be said that computer-assisted
instruction has a positive impact on the development of experimental process skills of students.
Simülasyon ile desteklenen fen ve teknoloji laboratuvar uygulamalarının öğrencilerin deneysel süreç becerilerine etkisinin incelendiği bu araştırma için Sınıf Öğretmenliği Anabilim Dalı ikinci sınıfta öğrenim gören 30 öğrenciden deney ve kontrol grubu oluşturulmuştur. Öğretim etkinlikleri, Fen ve Teknoloji Laboratuvar Uygulamaları II dersi içeriğinde yer alan deneyleri, basit elektrik devreleri kurma ve devre elemanlarının kullanımı (dirençlerin seri, paralel ve karışık bağlanması) ile ilgili çalışmaları kapsamaktadır. Nicel ve nitel araştırma yöntemlerinin bir arada kullanıldığı bu çalışmada veri toplama aracı olarak araştırmacılar tarafından geliştirilen “Kontrol Listesi” ve yarı-yapılandırılmış görüşme formu kullanılmıştır. Uygulama sonrası elde edilen verilerin istatistiksel analizleri, deney grubundaki öğrencilerin deneysel süreç beceri düzeylerinin kontrol grubundaki öğrencilerinkinden anlamlı düzeyde yüksek olduğunu göstermektedir.
Other ID | JA55ZT73FN |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | March 1, 2013 |
Submission Date | March 1, 2013 |
Published in Issue | Year 2013 Volume: 6 Issue: 1 |