BibTex RIS Cite

Reflections of Mathematics Student Teachers’ Knowledge Related to the Purposes of the Curriculum on Their Limit Teaching

Year 2015, Volume: 8 Issue: 1, 28 - 49, 01.03.2015

Abstract

The aim of the study is to examine reflections of the mathematics student teachers’ knowledge related
to the purposes of the national mathematics curriculum on their limit teaching. The participants were four
mathematics student teachers in the final year of their program. The data were obtained from participants’ lessons
plans, video recordings of their lessons in which they taught the concept of limit, and semi-structured interviews. The
reflections of the mathematics student teachers’ knowledge related to the purposes of the mathematics curriculum on
their limit teaching was composed of under the titles of relating real life with limit concept, relating with different
areas, providing mathematical thinking and reasoning, improving ability to communicate, using mathematical
language, relating mathematics with art, and using technology effectively.

Matematik Öğretmeni Adaylarının Öğretim Programının Amaçlarına Yönelik Bilgilerinin Limit Öğretimlerine Yansımaları

Year 2015, Volume: 8 Issue: 1, 28 - 49, 01.03.2015

Abstract

Bu çalışmanın amacı; matematik öğretmeni adaylarının Ortaöğretim Matematik Dersi Öğretim Programının amaçlarına yönelik bilgilerinin gerçek sınıf ortamlarındaki limit öğretimlerine yansımalarını incelemektir. Araştırma ortaöğretim matematik öğretmenliği son sınıfında öğrenim görmekte olan dört öğretmen adayı ile gerçekleştirilmiştir. Veriler; katılımcıların limit kavramına yönelik hazırladıkları ders planlarından, bu derslerin video kayıtlarından ve yarı-yapılandırılmış görüşmelerin ses kayıtlarından derlenmiştir. Katılımcıların öğretim programının amaçlarına yönelik bilgilerinin limit öğretimlerine yansımaları; günlük yaşamla ilişkilendirme, farklı öğrenme alanlarıyla ilişkilendirme, matematiksel düşünme ve akıl yürütmeyi sağlama, iletişim kurma becerisini geliştirme, matematik dilini kullanma, matematik ile sanatı ilişkilendirme ve teknolojiyi etkin kullanma başlıkları altında şekillenmiştir.

There are 0 citations in total.

Details

Other ID JA75JF59ZZ
Journal Section Articles
Authors

Semiha Kula This is me

Esra Bukova Güzel This is me

Publication Date March 1, 2015
Submission Date March 1, 2015
Published in Issue Year 2015 Volume: 8 Issue: 1

Cite

APA Kula, S., & Bukova Güzel, E. (2015). Reflections of Mathematics Student Teachers’ Knowledge Related to the Purposes of the Curriculum on Their Limit Teaching. Journal of Theoretical Educational Science, 8(1), 28-49.