Bu durum
çalışmasının amacı İnglizceyi
yabancı dil olarak
öğrenen öğrencilerin dinleme,
konuşma ve sesletimlerini
geliştirmek için podkast kullanımına dair deneyimlerini araştırmayı
amaçlamaktadır. Katılımcılar (S=8) bir akademik yıl boyunca ilgi duydukları
geniş bir yelpazede podkast dinlemişlerdir. Öğrencilerden her hafta
dinlediklerini bir yuvarlak masa tartışmasında tartışmaları veya sunum
yapmalarını istenmiştir. Öğretmen de tartışmalara katılmış ve ders sonunda geri
bildirimde bulunmuştur. Veri toplamak amacıyla, katılımcılar ile bir odak grup
görüşmesi yapılmış ve görüşme dökümleri Nvivo v10 yazılımı ile üç aşamalı bir
kodlama yöntemi ile kodlanmış ve analiz edilmiştir. Odak grup görüşmelerinin
analizinden elde edilen sonuçlar öğrencilerin podkast dinlemekten
hoşlandıklarını; ancak dinledikleri hakkında
konuşmayı sevmediklerini ortaya
çıkarmıştır. Katılımcılar aynı
zamanda podkast dinlemenin dinleme ve konuşma becerilerini geliştirmeye
yardımcı olduğunu ifade
etmişlerdir. Bu çalışmada
araştırmacı; katılımcıların
alışılagelmiş derslerden farklı
bir dersin parçası
olmalarının onlar için
ne anlama geldiğini araştırmakta ve
öğrencilerin çalışma alışkanlıklarını değiştirerek
onları rahatlık bölgelerinden
çıkarmaya çalışmanın anlamını tartışmaktadır.
The goal of this
case study was to explore intermediate EFL learners’ experiences of using short
podcasts to improve their listening, speaking and pronunciation. The
participants (N=8) listened to podcasts about diverse topics of their interest
throughout an academic year. Each week they were instructed to present what
they listened to in a round-table discussion or in presentations. The
instructor took part in the discussions as well, providing feedback at the end
of each session. For this study, a focus group interview was carried out with
the participants. The focus group interview was transcribed and coded in NVivo
v10 using a three-phase approach to coding. The analysis of the focus group
interview revealed that the students were basically fond of listening to
podcasts, but not talking about them; they also thought listening to podcasts
provided them with meaningful input and somehow helped improve their listening
and speaking skills. In this study, the researcher explored what it means for
them to be a part of a lesson that is basically different from mainstream
classes and discuss the implications of getting students to move out of their
comfort zones by changing study habits.
Primary Language | English |
---|---|
Subjects | Studies on Education |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | October 24, 2018 |
Submission Date | January 23, 2018 |
Published in Issue | Year 2018 Volume: 11 Issue: 4 |