Öğretmen
eğitimi ile ilgili yapılan çalışmalarda, öğretmenlerin profesyonel anlamda alan
bilgisi, pedagojik alan bilgisi ve bu ikisinin sentezi olan pedagojik alan
bilgisine sahip olmaları ve bu bilgilerini en iyi şekilde kullanmaları
beklenmektedir. Son yıllarda bu bilgi alanlarına bir yenisi daha eklenmiştir:
Teknoloji bilgisi ve teknolojik pedagojik alan bilgisi. Günlük hayatta ve
eğitsel süreçte kullanılan teknolojilerin sayıları gün geçtikçe artmakta ve bu
teknolojilerin eğitim alanında nasıl kullanılacağı ya da teknolojinin öğretim
sürecine uygun şekilde nasıl adapte edileceği sorularının cevapları
araştırılmaya başlanmıştır. Bu çalışmanın amacı lise öğretmen adaylarının
teknolojik pedagojik eğitim yeterliliklerini belirlemek ve bunu çeşitli
değişkenlerle bağlamında incelemektir. Çalışmanın katılımcılarını,
öğrenimlerinin üç, dört ve beşinci yılında olan ve farklı anabilim dallarında
öğrenim gören 155 öğretmen adayı oluşturmaktadır. Veri toplama aracı olarak
Teknopedagojik Eğitim Yeterlik (TPACK‐deep) Ölçeği ve Teachers’ Sense of
Efficacy Scale (TTSES) ölçeğinin Türkçe versiyonu kullanılmıştır. Çalışma
sonunda TPACK puanları arasında bölümlere göre anlamlı bir farklılığın olmadığı
fakat sınıf düzeyine göre anlamlı bir farklılığın olduğu gözlenmiştir. Ayrıca TPACK puanlarının TTSES puanlarının anlamlı bir yordayıcısı olduğu
bulunmuştur.
Teachers are expected to have content knowledge,
pedagogical knowledge, and pedagogical content knowledge which is synthesis of
two and to use these knowledge in the best way possible. In recent years a new
era is added in to professional knowledge of teachers: Technological knowledge
and Technological pedagogical content knowledge. The aim of this study is to
determine the secondary teachers’ sense of efficacy and technological
pedagogical content knowledge (TPACK), to analyze them within the context of
some variables and investigate the relationship between TPACK and sense of
efficacy. The sample of study consists of 155 secondary preservice teachers who
are last, next to the last and third year of their education in a university in
Turkey. TPACK-deep scale and a teachers’ sense of efficacy scale was used to
collect data. As a result of the study, it is found that TPACK scores are not
significant according to departments they attend but significant according to
grade levels. TSES scores of participants are high but not significantly
different according to departments and grade levels. Also, it is found that
TPACK scores are a significant predictor of TSES scores.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Studies on Education |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | January 31, 2019 |
Submission Date | May 4, 2018 |
Published in Issue | Year 2019 Volume: 12 Issue: 1 |