Abstract
Çalışmanın amacı, Fen bilimleri dersinin öğretimde Grup Araştırması yönteminin farklı zamanlarda uygulanmasının öğrencilerin akademik başarılarını ve becerilerini geliştirmede etkisini incelemektir. Araştırmanın yöntemi, ön test- son test kontrol gruplu yarı deneysel desendir. Araştırmada ilk yıl Solomon Dört Gruplu Deneysel Deseni, ikinci yıl ilave bir deney grubu eklenerek üç deney ve iki kontrol gruplu yeni bir deneysel desen kullanılmıştır. Deney grubunda Grup Araştırması yöntemi, kontrol grubunda Milli Eğitim Bakanlığı fen bilimleri dersi öğretim programına ait mevcut yöntem uygulanmıştır. Veri toplama süreçleri ve araçları olarak yarı yapılandırılmış görüşmeler yapılmış; ön bilgi, bilimsel süreç becerileri ve akademik başarı testleri kullanılmıştır. Çalışmada Grup Araştırması yöntemini iki yıl boyunca uygulamanın fen derslerinde öğrencilerin akademik başarı ve bilimsel süreç becerisine olumlu katkılar sağladığı ortaya çıkmıştır. Araştırma geliştirilen deneysel desenin gelecekte yapılacak uzun vadeli araştırmalarda farklı araştırma alanlarında kullanılabileceği ve bu çalışmaların da alanyazına büyük katkılar sağlayacağı düşünülmektedir.