Her derste olduğu gibi müzik derslerinde de başarı tayini, ölçme-değerlendirme işlemleri ile yapılmaktadır. Müzik dersinin çeşitlilik içeren kazanımları, öğrenci gelişiminin çok yönlü ölçülüp değerlendirilmesini gerektirmektedir. Öğrencilerin müzik bilgisi içeren kazanımları ve müziksel davranış alanlarındaki kazanımları çeşitli ölçme araçları ile ölçülebilir. Bu çalışmada, ilköğretim 6. sınıf müzik dersi konularına yönelik bir çoktan seçmeli müzik bilgisi başarı testi geliştirmek amaçlanmıştır. Müzik Bilgisi Başarı Testi geliştirme sürecinde öncelikle testte ele alınacak konular belirlenmiş, kazanımlar alt kazanımlara ayrılarak detaylandırılmış ve 25 soruluk çoktan seçmeli soru havuzu oluşturulmuştur. Kapsam geçerliği için uzman görüşü alındıktan sonra gerekli düzenlemeler yapılarak test taslağı oluşturulmuştur ve denenmiştir. 220 adet test Excel programı kullanılarak analiz edilmiş, sonuçlara göre beş madde ise testten çıkarılmıştır. Bu düzeltmeler ve analizler sonrasında 20 soruluk Müzik Bilgisi Başarı Testi son halini almıştır. Testin KR-20 güvenirlik katsayısı değeri 0.77, ortalama güçlük değeri 0.57, ortalama ayırt edicilik değeri ise 0.44 olarak bulunmuştur. Geçerli ve güvenilir olduğu görülen testin, müzik öğretmenlerinin kullanabilecekleri yardımcı ve işlevsel bir araç olduğu düşünülmektedir.
As in every lesson, the achievement in music lessons is determined by measurement and assessment procedures. The diversity of the learning outcomes of the music lesson necessitates the multidimensional assessment of student development. Students’ learning outcomes regarding musical knowledge and behaviors can be measured through various measurement tools. In this study, it is aimed to develop a multiple-choice Musical Knowledge Test for 6th Grade music lesson subjects. In the developing process of the Musical Knowledge Test, firstly the subjects shall be discussed in the test were determined, the learning outcomes were detailed by dividing them into sub-outcomes, and a 25-question multiple-choice questionnaire was created. After obtaining expert opinion for the scope validity, a test draft was prepared and tested by making the necessary arrangements. 220 tests were analyzed using Excel program, after that, five items were excluded from the test. As a result of these corrections and analyzes, 20-item Musical Knowledge Test took its final form. The KR-20 reliability coefficient of the test was 0.77, the mean difficulty value was 0.57, the mean discrimination value was 0.44. The test, which seems valid and reliable, is thought to be an auxiliary and functional tool that music teachers can use.
Primary Language | English |
---|---|
Subjects | Other Fields of Education |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | July 21, 2020 |
Submission Date | August 3, 2019 |
Published in Issue | Year 2020 Volume: 13 Issue: 3 |