Bu araştırmada, öğretmenlerin algıladıkları yönetim tarzları ile okul yöneticilerinin değerleri beraber değerlendirilerek incelenmeye çalışılmıştır. Araştırmaya esas teşkil eden okul yöneticilerinin yönetim tarzları, işbirlikçi, otoriter, ilgisiz ve karşı koyucu yönetim tarzları olarak dört başlıkta toplanmıştır (Başaran, 1991). Araştırmada okul yöneticisi için incelenen değerleri ise, adil olma, işbirlikçi olma ve farklılıklara saygılı olma olarak belirlenmiştir. Araştırma, okul yöneticisinin sahip olduğunu düşündüğü veya sahip olup uygulamaya geçirdiğini düşündüğü değerlerin öğretmenler tarafından algılanan yönetim tarzlarına yansıyacağı düşüncesinden yola çıkılmıştır.
Araştırmada kullanılan karma yöntem, amaçlı olarak iki ya da daha fazla analiz veya veri toplama yolunun aynı araştırmada kullanılması olarak tanımlanmaktadır (Green, Krayder ve Mayer, 2005). Araştırmanın nicel boyutunda ilişkisel tarama yöntemi, veri toplama tekniği olarak anket tekniği; nitel boyutunda ise, durum çalışması, veri toplama tekniği olarak da görüşme tekniğinden yararlanılmıştır.
Araştırmanın örneklemi İstanbul İl’inde kolayda örnekleme yoluyla ulaşılabilen okullardaki öğretmenlerden oluşmakta ve araştırma grubu olarak da katılımcı öğretmenlerin okullarında görev yapmakta olan yöneticilerden oluşmaktadır. Kolayda örnekleme yöntemiyle, 22 okul ve 393 öğretmen araştırmaya dahil edilmiştir. Görüşme ise 76 okul yöneticisi ile gerçekleştirilmiştir (Büyüköztürk,2016). Araştırmada öğretmenlerden ‘Algılanan Müdür Yönetim Tarzı Ölçeği’ kullanılarak (Üstüner, 2016); yöneticilerden ise ‘Değerler Görüşme Formu’ kullanılarak veri toplanmıştır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Alan Eğitimleri |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 29 Eylül 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 Cilt: 3 Sayı: 2 |
An international peer-reviewed journal-EDUCATIONE-Uluslararası hakemli dergi