Özel öğrenme güçlüğü yaşan öğrenciler normal gelişim gösteren akranlarıyla aynı veya daha fazla zekaya sahip bireylerdir. Bu bireyler okuma-yazma, matematik ve konuşma gibi alanlarda diğer akranlarına göre daha yavaş gelişim göstermelerinden dolayı farklılaşmaktadırlar. Özel Öğrenme güçlüğü yaşayan öğrencilerin özelliklerine ve eğitimlerine yönelik öğretmen görüşlerini incelemeyi amaçlayan bu araştırma nitel araştırma yöntemlerinden “olgubilim” desende planlanmıştır. Araştırma verilerinin toplamak amacıyla gerekli literatür taraması yapılarak ve uzman görüşü alınarak yarı yapılandırılmış görüşme soruları oluşturulmuştur. Oluşturulan görüşme formları kullanılarak yapılan görüşmeler ile veriler toplanmıştır. Elde edilen verilerin çözümlenmesinde içerik analizi tekniği kullanılmıştır. Analiz sonucu elde edilen bulgulara bakıldığında ise öğretmenlerin çoğunun özel öğrenme güçlüğü yaşayan öğrencilerin eğitimi ile ilgili kendilerini yeterli buldukları, çoğu öğretmenin özel öğrenme güçlüğü hakkında mesleki bilgiye ihtiyacı olduğu, özel öğrenme güçlüğü yaşayan öğrencilerin en fazla Türkçe ve Matematik derslerinde zorluk yaşadıkları, öğretmenlerin özel öğrenme güçlüğü yaşan öğrencilerinin eğitiminde çoğunlukla birebir çalışma tekniği kullandıkları, öğrencilerin en fazla sosyalleşme sorunları yaşadıkları ve öğretmenlerin en fazla başvurduğu problem çözme tekniği olarak aile işbirliğini gördüğü karşımıza çıkmaktadır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Alan Eğitimleri |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 Cilt: 4 Sayı: 2 |
An international peer-reviewed journal-EDUCATIONE-Uluslararası hakemli dergi