Bu araştırmanın amacı, Türk edebiyatının önde gelen Diyarbakır doğumlu şair ve yazarlarına yönelik bakış açılarını, Türkçe ve Türk Dili ve Edebiyatı Eğitimi Bölümü öğrencilerine uygulanan anket çalışması doğrultusunda çeşitli değişkenler açısından irdelemektir. Araştırmanın çalışma grubunu Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesinde kayıtlı iki yüz yirmi altı (226) kadın (%55,8) ve yüz yetmiş dokuz (179) erkek (%44,2) olmak üzere toplam dört yüz beş (405) öğretmen adayı oluşturmaktadır. Veri toplama aracı olarak, öğrencilerin algı düzeylerini ölçebilmek adına oluşturulan, on dört (14) maddelik anket kullanılmıştır. Verilerin analizinde frekans, yüzde, ortalama teknikleri kullanılmıştır. Veriler, “SPSS 20.0” paket programı kullanılarak analiz edilmiştir. Çalışmanın sonucunda öğretmen adaylarının şairlere ve yazarlara yönelik oluşan algıları tablolar halinde verilmiş ve yorumlanmıştır. Türkçe ve Türk Dili ve Edebiyatı öğretmeni adaylarına yöneltilen ankette üç farklı değişken açısından da (cinsiyet, bölüm ve sınıf) karşılaştırmalar yapılmış olup bu değişkenler içerisinde herhangi bir anlamlı farklılığa rastlanılmamıştır. Öğretmen adaylarının belirtilen şairleri ve yazarları algılama sürecine, toplumsal ve siyasal etmenlerin etkisi açıkça gözlemlenebilmiştir.
Journal Section | Articles |
---|---|
Authors | |
Publication Date | December 31, 2016 |
Submission Date | October 5, 2017 |
Published in Issue | Year 2016 Volume: 18 Issue: 2 |
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.