Other
BibTex RIS Cite

Türk Edebiyatının Önde Gelen Diyarbakırlı Şair ve Yazarlarının Türkçe ve Türk Dili ve Edebiyatı Eğitimi Öğrencilerince Algılanışı: Dicle Üniversitesi Örneği

Year 2016, Volume: 18 Issue: 2, 287 - 301, 31.12.2016

Abstract

Bu araştırmanın amacı, Türk edebiyatının önde gelen Diyarbakır doğumlu şair ve yazarlarına yönelik bakış açılarını, Türkçe ve Türk Dili ve Edebiyatı Eğitimi Bölümü öğrencilerine uygulanan anket çalışması doğrultusunda çeşitli değişkenler açısından irdelemektir. Araştırmanın çalışma grubunu Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesinde kayıtlı iki yüz yirmi altı (226) kadın (%55,8) ve yüz yetmiş dokuz (179) erkek (%44,2) olmak üzere toplam dört yüz beş (405) öğretmen adayı oluşturmaktadır. Veri toplama aracı olarak, öğrencilerin algı düzeylerini ölçebilmek adına oluşturulan, on dört (14) maddelik anket kullanılmıştır. Verilerin analizinde frekans, yüzde, ortalama teknikleri kullanılmıştır. Veriler, “SPSS 20.0” paket programı kullanılarak analiz edilmiştir. Çalışmanın sonucunda öğretmen adaylarının şairlere ve yazarlara yönelik oluşan algıları tablolar halinde verilmiş ve yorumlanmıştır. Türkçe ve Türk Dili ve Edebiyatı öğretmeni adaylarına yöneltilen ankette üç farklı değişken açısından da (cinsiyet, bölüm ve sınıf) karşılaştırmalar yapılmış olup bu değişkenler içerisinde herhangi bir anlamlı farklılığa rastlanılmamıştır. Öğretmen adaylarının belirtilen şairleri ve yazarları algılama sürecine, toplumsal ve siyasal etmenlerin etkisi açıkça gözlemlenebilmiştir. 

References

  • ADLER, A. (2003). İnsan Tabiatını Tanıma (Çev: Ayda Yörükan). İstanbul: Türkiye İş Bankası Yayınları.
  • AKSAN, D. (1998). Her Yönüyle Dil Ana Çizgileriyle Dil Bilim. Ankara: TDK
  • ATKİNSON, R. (2006). Psikolojiye Giriş (Çev: Yavuz Alogan). Ankara: Arkadaş Yayınevi.
  • AYDOĞAN, A. (2009). Düşüncenin Çağrısı Kant-SchopenhauerHeidegger. İstanbul: Say Yayınları.
  • BAKIRCIOĞLU, R. (2012). Ansiklopedik Eğitim ve Psikoloji Sözlüğü. Ankara: Anı Yayınları
  • CÜCELOĞLU, D. (2006). İnsan ve Davranışı (15. Basım). İstanbul: Remzi Kitabevi. EMRE, İ. (2005). Edebiyat ve Psikoloji. Ankara: Anı Yayınları
  • KARASAR, N. (2006). Bilimsel Araştırma Yöntemi (16. Baskı). Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • PORZIG, W. (2011). Dil Denen Mucize (3. Baskı) (Çev.: Prof. Dr. Vural Ülkü). Ankara: TDK. SAPIR, E. (1921). Language. New York: Harcourt Brace.
Year 2016, Volume: 18 Issue: 2, 287 - 301, 31.12.2016

Abstract

References

  • ADLER, A. (2003). İnsan Tabiatını Tanıma (Çev: Ayda Yörükan). İstanbul: Türkiye İş Bankası Yayınları.
  • AKSAN, D. (1998). Her Yönüyle Dil Ana Çizgileriyle Dil Bilim. Ankara: TDK
  • ATKİNSON, R. (2006). Psikolojiye Giriş (Çev: Yavuz Alogan). Ankara: Arkadaş Yayınevi.
  • AYDOĞAN, A. (2009). Düşüncenin Çağrısı Kant-SchopenhauerHeidegger. İstanbul: Say Yayınları.
  • BAKIRCIOĞLU, R. (2012). Ansiklopedik Eğitim ve Psikoloji Sözlüğü. Ankara: Anı Yayınları
  • CÜCELOĞLU, D. (2006). İnsan ve Davranışı (15. Basım). İstanbul: Remzi Kitabevi. EMRE, İ. (2005). Edebiyat ve Psikoloji. Ankara: Anı Yayınları
  • KARASAR, N. (2006). Bilimsel Araştırma Yöntemi (16. Baskı). Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • PORZIG, W. (2011). Dil Denen Mucize (3. Baskı) (Çev.: Prof. Dr. Vural Ülkü). Ankara: TDK. SAPIR, E. (1921). Language. New York: Harcourt Brace.
There are 8 citations in total.

Details

Journal Section Articles
Authors

Erdost Özkan

Publication Date December 31, 2016
Submission Date October 5, 2017
Published in Issue Year 2016 Volume: 18 Issue: 2

Cite

APA Özkan, E. (2016). Türk Edebiyatının Önde Gelen Diyarbakırlı Şair ve Yazarlarının Türkçe ve Türk Dili ve Edebiyatı Eğitimi Öğrencilerince Algılanışı: Dicle Üniversitesi Örneği. Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 18(2), 287-301.