Bu çalışma Starbucks ile Kahve Dünyası markalarının
bütünleşik pazarlama iletişimi bağlamında sosyal medya
faaliyetlerini incelemek amacıyla yapılmıştır. Markaların sosyal medya
faaliyetlerinin incelenmesinde, ticari Facebook hesapları ve paylaştıkları görsel
iletişim içerikleri temel alınmıştır. Değerlendirme süreci 1-31 Aralık 2016
tarihlerini kapsamış ve görsel paylaşımlara içerik analizi
uygulanmıştır.
Araştırma sonucunda, kahve markalarının ürün, hizmet
ve ortam aracılığı ile yarattığı kahve kültürünü, sosyal medyada görsel
iletişim ve tüketici etkileşimi ile sürdürdüğü, duygusal bağ kurmaya yönelik
paylaşımları teşvik ettiği ve bu ortamı markanın pazarlama iletişimi
çalışmalarına destek verecek biçimde yönettiği görülmüştür. Bu bağlamda
Starbucks’ın sosyal medyada daha aktif olduğu ve pazarlama iletişimini daha
etkili yürüttüğü belirlenmiştir. Görselliğin öne çıktığı günümüzde kahve
markalarının tüketicinin gözüne hitap edecek, kalplerine dokunacak
ve marka hakkında daha fazla konuşturacak şekilde sosyal medya paylaşımlarında
bulunması, onların başarılarını daha da arttıracağı yönünde
değerlendirilmiştir.
Journal Section | Articles |
---|---|
Authors | |
Publication Date | December 30, 2017 |
Submission Date | April 3, 2017 |
Published in Issue | Year 2017 Volume: 19 Issue: 2 |
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.