Okulda en
önemli öğrenme araçlarından birisi olan oyun ve fiziki etkinlikler öğrencilerin
bedensel ve fiziksel beceri gelişimine katkıda bulunmanın yanı sıra, kendine
güvenmeyi, mutluluğu sağlayarak ruh sağlığını korumayı ve derslerde başarıyı
sağlamayı amaçlamıştır. Ülkemizde ve dünyada okul öncesinden yükseköğretime
kadar, çeşitli kademelerde oyun ve fiziki etkinlikler eğitimine yönelik
derslere rastlanmaktadır. 2012-2013
eğitim-öğretim yılında 4+4+4 kesintili eğitim sistemi ile birlikte 1- 4.
sınıflara “Oyun ve Fiziki Etkinlikler” dersi uygulamaya konulmuştur. Çalışmanın amacı;
Türkiye' deki Oyun ve Fiziki Etkinlikler dersinin Almanya, Fransa, İngiltere ve
İtalya’daki benzer derslerin karşılaştırmalı olarak analiz edilmesidir.
Araştırmada, nitel araştırma yöntemlerinden doküman incelemesi kullanılmıştır.
Çalışma sonucunda elde edilen bulgulara göre; Türkiye’ de uygulanmakta olan
Oyun ve Fiziki Etkinlikler dersi ile Almanya, Fransa, İngiltere ve İtalya da
uygulanmakta olan Beden Eğitimi ve Spor dersleri benzerlik göstermektedir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | June 22, 2018 |
Submission Date | February 13, 2017 |
Published in Issue | Year 2018 Volume: 20 Issue: 1 |
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.