Research Article
BibTex RIS Cite

E-Government Adoption: An Application in the Field of Health

Year 2018, Volume: 20 Issue: 3, 211 - 223, 27.12.2018
https://doi.org/10.32709/akusosbil.405886

Abstract

References

  • Al-Mamary Y. H., Shamsuddin, A. & Aziati N. (2014). “The Relationship Between System Quality, Information Quality and Organizational Performance”, International Journal of Knowledge and Research In Management & E-Commerce, 4(3), 7-10.
  • Ayyıldız H. & Cengiz E. (2006). “Pazarlama Modellerinin Testinde Kullanılabilecek Yapısal Eşitlik Modeli (YEM) Üzerine Kavramsal Bir Inceleme”. Süleyman Demirel Üniversitesi İktisadi Ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 11(1), 63-84.
  • Davis F. D., Bagozzi R. P. & Warshaw P. R. (1989). User Acceptance of Computer Technology: A Comparison of Two Theoretical Models. Management Science, 35(8), 982-1003.
  • Davis F. D., Bagozzi R. P. & Warshaw P. R. (1992). “Extrinsic and Intrinsic Motivation To Use Computers in The Workplace”, Journal of Applied Social Psychology, 22(14), 1111-1132.
  • Delone, W. & Mclean, E. R. (1992). “Information Systems Success: The Quest For The Dependent Variable”, Information Systems Research, 3(1), 60-95.
  • Delone W. & Mclean E. R. (2003). “The Delone and Mclean Model of Information Systems Success: A Ten-Year Update”, Journal of Management Information Systems, 19(4), 9-30.
  • Peter S., Delone W. & Mclean E. (2008). “Measuring Information Systems Success: Models, Dimensions, Measures, and Interrelationships”, European Journal of Information Systems, 17, 236-263.
  • Pitt L. F., Watson R. T. & Kavan C. B. (1995). “Service Quality: A Measure of Information Systems Effectiveness”, MIS Quarterly, 19(2), 173-187.
  • Saruhan Ş. C. & Özdemirci, A. (2011). “Bilim, Felsefe Ve Metodoloji”, İstanbul: Beta Yayınları.
  • Şimşek Ö. F. (2007) “Yapısal Eşitlik Modellemesine Giriş: Temel Ilkeler Ve LISREL Uygulamaları (1. B.)”, Ankara: Ekinoks Yayınları.
  • Taylor S. & Todd, P. (1995). “Assessing It Usage: The Role of Prior Experience”, MIS Quarterly, 19(4), 561-570.
  • Thompson, R. L., Higgins, C. A. & Howell, J. M. (1991). “Personal Computing: Toward A Conceptual Model of Utilization”, MIS Quarterly, 15(1), 124-143.
  • Venkatesh V. & Bala, H. (2008). “Technology Acceptance Model 3 and A Research Agenda On Interventions”, Decision Sciences, 39(2), 273-316.
  • Venkatesh V. & Davis, F. D. (2000). “Theoretical Extension of The Technology Acceptance Model: Four Longitudinal Field Studies”, Management Science, 46(2), 186–204.
  • Venkatesh V., Morris, M. G., Davis, G. B. & Davis, F. D. (2003). “User Acceptance of Information Technology: Toward A Unifıed View”, MIS Quarterly, 27(3), 425-478.
  • Venkatesh V., Thong J. Y. L. & Xu, X. (2012). “Consumer Acceptance and Use of Information Technology: Extending The Unified Theory of Acceptance and Use of Technology”, MIS Quarterly 36(1), 157-178.

E-Devletin Benimsenmesi: Sağlık Alanında Bir Uygulama

Year 2018, Volume: 20 Issue: 3, 211 - 223, 27.12.2018
https://doi.org/10.32709/akusosbil.405886

Abstract

E-Devlet,
günden güne kamu kurumları arasında yaygınlaşmaktadır. Buna gerekçe ise kamu
yönetimlerinin e-devletten beklentileri gösterilebilir. Bu bağlamda, kamu
kurumlarının söz konusu beklentilerine karşılık bulabilmesinin yolu hayata
geçirilen e-devlet uygulamalarının muhatapları tarafından benimsenmesinden
geçmektedir.



Günümüzde
her alanda olduğu gibi sağlık sektöründe de bilgi sistemlerinin kullanımı
yaygınlaşmaktadır. Artık hastanelerde hastaya ve hastaneye ilişkin kayıtların
güvenli bir şekilde tutulması, randevu, hastane içi yönetim, karar destek ve iş
akış süreçlerinin iyileştirilmesi ve bu sayede de etkinlik ve verimliliğin
arttırılması, hata oranlarının en aza indirilmesi, hizmet kalitesinin
arttırılması, hizmet maliyetlerinin düşürülmesi ve hasta memnuniyetinin
sağlanması gibi hususi amaçları gerçekleştirmek için Hastane Bilgi
Sistemleri’nden (HBS) yararlanılmaktadır.



Bu bağlamda, çalışmanın
amacı, Teknoloji Kabul Modeli ve Bilgi Sistemleri Başarı Modellerinden entegre
bir model yardımıyla, Türkiye’de kamu hastanelerindeki personelin HBS’leri
benimsemesi üzerinde etkili olan faktörleri analiz etmektir. Ampirik
araştırmanın bulgularına göre, sistem kalitesi ve kullanım kolaylığı algısı
HBS’lere yönelik kullanışlılık algısı üzerinde pozitif ve anlamlı bir etkiye
sahiptir. Bilgi kalitesi ve hizmet kalitesi HBS’lere yönelik kullanım kolaylığı
algısı üzerinde pozitif ve anlamlı bir etkiye sahiptir.

References

  • Al-Mamary Y. H., Shamsuddin, A. & Aziati N. (2014). “The Relationship Between System Quality, Information Quality and Organizational Performance”, International Journal of Knowledge and Research In Management & E-Commerce, 4(3), 7-10.
  • Ayyıldız H. & Cengiz E. (2006). “Pazarlama Modellerinin Testinde Kullanılabilecek Yapısal Eşitlik Modeli (YEM) Üzerine Kavramsal Bir Inceleme”. Süleyman Demirel Üniversitesi İktisadi Ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 11(1), 63-84.
  • Davis F. D., Bagozzi R. P. & Warshaw P. R. (1989). User Acceptance of Computer Technology: A Comparison of Two Theoretical Models. Management Science, 35(8), 982-1003.
  • Davis F. D., Bagozzi R. P. & Warshaw P. R. (1992). “Extrinsic and Intrinsic Motivation To Use Computers in The Workplace”, Journal of Applied Social Psychology, 22(14), 1111-1132.
  • Delone, W. & Mclean, E. R. (1992). “Information Systems Success: The Quest For The Dependent Variable”, Information Systems Research, 3(1), 60-95.
  • Delone W. & Mclean E. R. (2003). “The Delone and Mclean Model of Information Systems Success: A Ten-Year Update”, Journal of Management Information Systems, 19(4), 9-30.
  • Peter S., Delone W. & Mclean E. (2008). “Measuring Information Systems Success: Models, Dimensions, Measures, and Interrelationships”, European Journal of Information Systems, 17, 236-263.
  • Pitt L. F., Watson R. T. & Kavan C. B. (1995). “Service Quality: A Measure of Information Systems Effectiveness”, MIS Quarterly, 19(2), 173-187.
  • Saruhan Ş. C. & Özdemirci, A. (2011). “Bilim, Felsefe Ve Metodoloji”, İstanbul: Beta Yayınları.
  • Şimşek Ö. F. (2007) “Yapısal Eşitlik Modellemesine Giriş: Temel Ilkeler Ve LISREL Uygulamaları (1. B.)”, Ankara: Ekinoks Yayınları.
  • Taylor S. & Todd, P. (1995). “Assessing It Usage: The Role of Prior Experience”, MIS Quarterly, 19(4), 561-570.
  • Thompson, R. L., Higgins, C. A. & Howell, J. M. (1991). “Personal Computing: Toward A Conceptual Model of Utilization”, MIS Quarterly, 15(1), 124-143.
  • Venkatesh V. & Bala, H. (2008). “Technology Acceptance Model 3 and A Research Agenda On Interventions”, Decision Sciences, 39(2), 273-316.
  • Venkatesh V. & Davis, F. D. (2000). “Theoretical Extension of The Technology Acceptance Model: Four Longitudinal Field Studies”, Management Science, 46(2), 186–204.
  • Venkatesh V., Morris, M. G., Davis, G. B. & Davis, F. D. (2003). “User Acceptance of Information Technology: Toward A Unifıed View”, MIS Quarterly, 27(3), 425-478.
  • Venkatesh V., Thong J. Y. L. & Xu, X. (2012). “Consumer Acceptance and Use of Information Technology: Extending The Unified Theory of Acceptance and Use of Technology”, MIS Quarterly 36(1), 157-178.
There are 16 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Articles
Authors

Melih Engin 0000-0002-4953-6119

Fatih Gürses 0000-0001-9922-8571

Publication Date December 27, 2018
Submission Date March 14, 2018
Published in Issue Year 2018 Volume: 20 Issue: 3

Cite

APA Engin, M., & Gürses, F. (2018). E-Devletin Benimsenmesi: Sağlık Alanında Bir Uygulama. Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 20(3), 211-223. https://doi.org/10.32709/akusosbil.405886

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.


Please Click for all Issues of the Journal.