Yenilik, son yıllarda giderek artan
bir şekilde pek çok sektörde üstün işletme performansının önemli bir unsuru
olarak görülmektedir. Perakendecilik sektörü de bunlardan istisna değildir.
Yenilikler ve uygulamaları perakendecilikte daima önemli bir rol oynamıştır.
Perakendeciler için yenilik, bir yandan maliyetlerini düşürmelerini, iş
süreçlerini iyileştirmelerini ve müşterilere yönelik hizmetlerini
iyileştirmelerini sağlar. Öte yandan perakendecilikteki yenilikler, rakiplerine
kıyasla rekabet avantajı kazandıran temel itici güçlerden biri haline gelmiştir
ve perakende sektörü için dönüşümsel değişimi ifade etmektedir. Bu çalışmanın
temel amacı, ampirik olarak ürün, süreç, pazarlama, organizasyonel ve
teknolojik yeniliklerin Türkiye'de faaliyet gösteren 91 organize gıda odaklı
perakende işletme performansı üzerine etkileri açıklanmaya çalışılmaktadır.
Perakendecilikte yenilikler ve işletme performansı arasındaki ilişkileri
belirlemek için teorik bir çerçeve ampirik olarak test edilmiştir. Araştırmanın
sonuçları, beş yenilik türünün de perakende sektöründeki işletme performansına
pozitif yönde etkisi olduğunu ortaya koymaktadır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | December 27, 2018 |
Submission Date | August 16, 2018 |
Published in Issue | Year 2018 Volume: 20 Issue: 3 |
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.