Araştırmanın amacı, Meslek Lisesi Bilişim Teknolojileri Alanı 11. sınıf
“veritabanı organizasyonu” dersinde e-portfolyo kullanımın öğrencilerin
akademik başarılarına etkisini tespit etmek ve e-portfolyo uygulamalarına
ilişkin öğrenci görüşlerini belirlemektir. Ön test - son test kontrol gruplu
deneysel desen ile yürütülmüş olan araştırmanın çalışma grubunu 2016-2017
öğretim yılında Karaman ilinde bir meslek lisesinin Bilişim Teknolojileri Alanı
11. sınıfında öğrenim görmekte olan öğrenciler oluşturmuştur. Seçkisiz yöntemle
belirlenmiş olan deney ve kontrol grupları 14’ er kişiden oluşmaktadır. Deney
grubunda 10 hafta süre ile e-portfolyo uygulamaları yapılırken, kontrol
grubunda “Bilişim Teknolojileri Alanı Çerçeve Öğretim Programı” kapsamında
mevcut uygulamalara devam edilmiştir. Araştırmacı tarafından geliştirilmiş
başarı testi, öntest ve sontest olarak öğrencilere uygulanmıştır. Deneysel
süreç bitiminde, yarı yapılandırılmış görüşme formu aracılığıyla uygulamalara
ilişkin öğrenci görüşleri belirlenmeye çalışılmıştır. Araştırmanın nicel
verilerini değerlendirmek amacıyla betimsel istatistik teknikler ve ilişkisiz
ölçümler için Mann Whitney-U testi kullanılmıştır. Görüşme formu aracılığıyla
elde edilen nitel veriler ise, betimsel analiz tekniği kullanılarak analiz
edilmiştir. Araştırmanın nicel bulguları incelendiğinde, deney grubunun sontest
ve erişi puan ortalamalarının, kontrol grubunun sontest ve erişi puan
ortalamalarından anlamlı düzeyde yüksek olduğu görülmüştür. Ayrıca araştırmaya
katılan öğrenciler, e-portfolyo uygulamalarına ilişkin genel olarak olumlu
görüş belirtmişlerdir. Araştırmadan elde edilen bulgular, ilgili alanyazın
doğrultusunda yorumlanarak, uygulamaya ve gelecekte yapılabilecek çalışmalara
ilişkin çeşitli önerilerde bulunulmuştur.
Elektronik portfolyo öğrenci ürün dosyası öğrenci gelişim dosyası alternatif değerlendirme öğretim yöntemleri
The
aim of the research is to identify the effect of e-portfolio on the academic
achievement of students in the "database organization" course and to
determine student opinions on the applications. The research was carried out
with experimental design with pre-test and post-test control groups. The study
group was established in the 11th grade of Information Technologies Department
of a vocational high school in Karaman province in the 2016-2017 academic year.
While the e-portfolio applications were made for 10 weeks in the experimental
group, the existing applications were continued in the control group. The
achievement test developed by the researcher was applied to the students as
pretest and posttest. At the end of the experimental period, students' opinions
regarding the applications were determined through the semi-structured
interview form. Descriptive statistics and Mann Whitney-U test for independent
samples were used to evaluate the quantitative data of the study. Qualitative
data were analyzed using descriptive analysis technique. When the findings of
the study were examined, it was seen that the average of posttest and
achievement points of the experimental group was significantly higher than the
control group's. Additionally, the
students who participated the study had positive opinion on e-portfolio
applications. Findings of the research were interpreted and various suggestions
were made.
Digital portfolio student product file student development file alternative assessment teaching methods
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Language and Literature |
Authors | |
Publication Date | December 30, 2019 |
Submission Date | May 25, 2018 |
Published in Issue | Year 2019 Volume: 21 Issue: 4 |
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.