The phenomenon of globalization in the 1980s made the world a single market and carried the competitive environment from local to world scale. With the globalization after the 1980s, there have been developments and changes in the understanding of entrepreneurship. In addition, there has been a rapid increase in the number of women entrepreneurs after 1980. When considered from an Islamic perspective, entrepreneurship requires a definition that includes the rules, rules, moral orientation and behaviours set by the religion of Islam. The good morality brought by Islam, not being deceived, being correct in measure and weighing, not being permissible of interest and the necessity of shaping trade in this direction are important elements in terms of entrepreneurship definition. In the study, especially women entrepreneurship from an Islamic perspective have been evaluated. In the study, it is aimed to evaluate women's entrepreneurship, which is of such importance today, from an Islamic perspective within the framework of verses, hadiths and Islamic scholars by examining the Quran. The method used in the study is literature review, document analysis by examining the Qur'an and Hadith-i Sharifs. As a result of the study, it was determined by verses and hadiths that there is no obstacle for women to take part in business life and become entrepreneurs in terms of Islam.
1980’lerde yaşanan küreselleşme olgusu dünyayı tek bir pazar haline getirmiş ve rekabet ortamını yerelden dünya ölçeğine taşımıştır. 1980’ler sonrası küreselleşme ile beraber girişimcilik anlayışında da gelişmeler ve değişimler yaşanmıştır. İlaveten kadın girişimci sayısında 1980 sonrası hızlı bir artış gerçekleşmiştir. Toplumun yarısını oluşturan kadın nüfusunun da ilgisini çekmeye başlayan girişimcilik, hükümetlerin destek ve teşvikleriyle de günümüze kadar önemini korumuştur. Girişimcilik İslami açıdan değerlendirildiğinde İslam dininin koyduğu kural, kaideler, ahlaki yönelim ve davranışları da içeren bir tanım gerektirmektedir. İslam’ın getirdiği güzel ahlak, kandırmama, ölçü ve tartıda doğru olma, faizin caiz olmaması ve ticaretin bu yönde şekillenmesi gerekliliği girişimcilik tanımı açısından önem arz eden unsurlardır. Çalışmada, İslamiyet perspektifinden girişimci ve özellikle günümüzde sayıları ve önemi gün geçtikçe artan kadın girişimciliği değerlendirilmiştir. Bu kapsamda çalışmada tarihsel süreç içinde girişimciliğin gelişimi, geleneksel girişimcilik ve İslami perspektiften girişimcilik tanımları üzerinde durulmuştur. Çalışmada özellikle günümüzde bu denli önem taşıyan kadın girişimciliğinin, Kur’an-ı Kerim incelenerek ayetler, hadisler ve İslam âlimleri çerçevesinde İslami perspektiften değerlendirmesinin yapılması amaçlanmıştır. Çalışmada kullanılan yöntem literatür taraması, Kur’an-ı Kerim ve Hadis-i Şeriflerin incelenmesi suretiyle doküman incelemesidir. Çalışmanın sonucunda İslamiyet açısından kadınların çalışma hayatında yer almalarının ve girişimci olmalarının herhangi bir engeli olmadığı ayet ve hadislerle tespit edilmiştir. Ayrıca İslamiyet’in kadının çalışma hayatındaki yerini bir takım kurallara bağlamak suretiyle teşvik ettiği belirlenmiştir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Law |
Authors | |
Publication Date | March 29, 2021 |
Submission Date | October 6, 2020 |
Published in Issue | Year 2021 Volume: 23 Issue: 1 |
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.