Bu çalışmada sınıf eğitimi ana bilim dallarında müzik öğretimi dersini yürüten öğretim elemanlarının müzik öğretimi dersinin içerik ve uygulamasına ilişkin görüşlerinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Çalışma nitel araştırma yaklaşımı çerçevesinde durum çalışması olarak tasarlanmış ve yürütülmüştür. Araştırmanın çalışma grubunu sınıf eğitimi anabilim dalı lisans programında yer alan müzik öğretimi dersini yürüten ve farklı üniversitelerde görev alan 10 öğretim elemanı oluşturmaktadır. Çalışma 2021-2022 eğitim yılı güz döneminde gerçekleştirilmiştir. Çalışmanın verileri durum çalışmalarında kullanılan yarı-yapılandırılmış mülakat tekniğiyle elde edilmiştir. Çalışmadaki mülakat soruları, uzman görüşlerine başvurularak araştırmacılar tarafından geliştirilmiştir. Mülakatların bazıları yüz yüze, bazıları ise çevirim içi platformlarda gerçekleştirilmiştir. Araştırmada elde edilen verilerin çözümlenmesinde içerik analizi tekniklerinden yararlanılmıştır. Çalışmada elde edilen bulgular doğrultusunda öğretim elemanlarının YÖK’ün hazırlamış olduğu müzik öğretimi ders içeriğinden haberdar oldukları ancak bu programa bağlı kalmadıkları tespit edilmiştir. Ayrıca öğretim elemanlarının müzik öğretimi dersinde kendi hazırlamış oldukları ders içeriklerini kullandıkları belirlenmiştir. Çalışmada ayrıca katılımcı öğretim elemanlarının sınıf eğitimindeki müzik öğretimi dersinin içeriğini nota, tartım, solfej eğitimi, müzik öğretim yaklaşımları (Orff, Kodaly, Dalcroze), enstrüman öğretimi, çocuk şarkıları öğretimi, ritim eğitimi ve aktif öğretim konu başlıklarına göre planladıkları tespit edilmiştir. Bununla birlikte öğretim elemanlarının müzik öğretimi ders saatini yetersiz gördükleri, sınıf öğretmenlerinin ilkokul müzik ders içeriğini yürütebilecek yeterliğe sahip olmadıklarını düşündükleri belirlenmiştir. Çalışmanın sonunda, sınıf eğitimi anabilim dalındaki müzik öğretimi dersinin daha etkili ve verimli yürütülmesine ilişkin çeşitli önerilerde bulunulmuştur.
Bu çalışmanın bir kısmı 23.04.2022 tarihinde Bursa’da Uluslararası Sosyal Bilimler Dergisi (USBİLİM) tarafından düzenlenen Bursa 2. Uluslararası Bilimsel Araştırmalar Kongresi’nde sözlü bildiri olarak sunulmuştur.
In this study, it is aimed to determine the views of the instructors who teach the music teaching course in the classroom education department about the content and application of the music teaching course. The study was designed and conducted as a case study within the framework of qualitative research approach. The study group consists of 10 lecturers working in different universities and conducting the music education course in the undergraduate program of the classroom education department. The study was carried out in the fall semester of the 2021-2022 academic years. The data of the study were obtained by the semi-structured interview technique used in the case studies. The interview questions in the study were developed by the researchers by referring to the expert opinions. Some of the interviews were conducted face-to-face, while others were conducted on online platforms. Content analysis techniques were used to analyze the data obtained in the research. In line with the findings obtained in the study, it was determined that the instructors were aware of the music teaching course content prepared by YÖK, but they did not adhere to this program. In addition, it was determined that the instructors used the course content they prepared in the music teaching course. In the study, it was also determined that the participant instructors planned the content of the music teaching course in classroom education according to the topics of note, bona, solfeggio education, music teaching approaches (Orff, Kodaly, Dalcroze), instrument teaching, teaching children's songs, rhythm education and active teaching. In addition, it was determined that the instructors saw the music teaching lesson hours as insufficient, and the classroom teachers thought that they did not have the competence to carry out the content of the primary school music lesson. At the end of the study, various suggestions were made regarding the more effective and efficient conduct of the music teaching course in the classroom education department.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Education |
Authors | |
Publication Date | June 24, 2023 |
Submission Date | May 11, 2022 |
Published in Issue | Year 2023 Volume: 25 Issue: 2 |
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.