Bu araştırmada, dünyaca tanınmış arama motoru Google’ın, Google Doodle tasarımlarının geçmişten günümüze tarihsel süreci, tasarımların yıllara göre konu ve teknikler bakımından dağılımının incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırma (https://www.google.com/doodles) sitesinde yer alan çalışmaların başlangıcından 2021 yılına kadar olan sürecin tamamı alınmıştır. Tasarımlar “Doğum Günü”, ‘Özel Günler’, “Bağımsızlık Günü”, “Milli Günler ve Bayramlar”, “Uluslararası Oyunlar”, “Kutlamalar”, “Yıl Dönümü”, “Sosyal Mesaj İçeren Konular”, “Google Doodle Oyunları”, “Mevsimler ve Gökyüzü Olayları” olmak üzere toplam 10 konu başlığı altında toplanmıştır. Sosyal mesaj içeren konular ise, “Dünya Su Günü”, “Dünya Günü”, “Dünya Kadınlar Günü”, “Ağaç Dikme Günü” ve “Covid-19 Salgını” olmak üzere beş başlık altında incelenmiştir. Google Doodle tasarım teknikleri sabit, hareketli ve etkileşimli olmak üzere üç gruba ayrılmıştır. Etkileşimli tasarım teknikleri ise, slayt, video, tıklama/sürükleme ve oyun olmak üzere dört gruba ayrılarak incelenmiştir. 1998-2021 yılları arasında tasarlanan tüm Google Doodle tasarımları yıllara göre, konu ve tasarım teknikleri bakımından incelenerek elde edilen veriler doğrultusunda tablolar oluşturulmuştur. Google Doodle tasarım konularından en çok "Doğum Günü" içerikli tasarımlar yapılırken, en az tasarım yapılan ise, “Sosyal Mesaj” içerikli konulardan oluşmaktadır. Google Doodle tasarım teknikleri bakımından en çok sabit doodle tekniği yapılırken, en az etkileşimli doodle tasarım tekniği kullanılmıştır. Araştırmanın uygulama çalışması, “21 Eylül Alzheimer Günü” konusu ile sınırlandırılmıştır.
This study aims to examine the historical process of the world-renowned search engine Google's Google Doodle studies from past to present, and the distribution of designs in terms of subjects and techniques over the years. The whole process from the beginning of the studies on the website (https://www.google.com/doodles) to from 2021 years was taken in the research. Designs have been gathered under a total of 10 topics including: “Birthday”, “Special Days”, “Independence Day”, “National Days and Holidays”, “International Games”, “Celebrations”, “Anniversary”, “Social Message Topics”, “Google Doodle Games”, “Seasons and Sky Events”. Google Doodle design techniques were divided into three groups still, animated and interactive. Interactive design techniques, on the other hand, were divided into four groups slide, video, click/drag and game. All Google Doodle designs created between 1998 and 2021 were examined in terms of subject and design techniques, and then tables were created in line with the data obtained. Of the Google Doodle design changes, the "Birthday" content is the most sustained, while the least designed is the "Social Message" content. In terms of Google Doodle design techniques, the fixed doodle technique was used most, while the least applied one was the interactive doodle design technique. The application study of this study was limited to the topic “21 September Alzheimer's Day”.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Graphic Design |
Journal Section | Art - Design |
Authors | |
Publication Date | March 3, 2025 |
Submission Date | May 22, 2023 |
Published in Issue | Year 2025 Volume: 27 Issue: 1 |
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.