Teknolojik gelişmelerle birlikte hayatımızın temel parçalarından biri olan uzaktan eğitim, adından söz ettirmeye başladığı ilk günlerden bu güne eğitim teknolojileri alanında ilgi çeken bir konu olmuştur. Yer ve zamandan bağımsız olmasının yanı sıra eş zamanlı ve farklı zaman seçeneklerinin bulunması özellikle yükseköğretimde uzaktan eğitimi daha cazip hale getirmiştir. Uzaktan eğitimin etkin bir şekilde devam edebilmesi, öğrenme materyallerinin kalitesinin ve kalıcılığının artırılabilmesi için öğrenme yönetim sistemlerine ihtiyaç duyulmaktadır. Bu çalışmada yükseköğretimde uzaktan eğitimde sıklıkla kullanılan öğrenme yönetim sistemlerine ilişkin öğretim elemanlarının görüşleri alınmıştır. Nitel çalışma yöntemlerinden durum çalışmasının tercih edildiği çalışmaya dokuz akademisyen katılmıştır. Çalışma verileri, katılımcılarla yüz yüze yapılan görüşmeler ve bu görüşmelerde kullanılan yarı yapılandırılmış görüşme formu aracılığıyla toplanmıştır. Elde edilen verilere içerik analizi uygulanarak cevaplar gruplandırılmış; temalar ve alt temalar elde edilmiştir. Çalışma bulguları incelendiğinde katılımcıların verdikleri cevapların üç tema altında toplandığı görülmüştür. Bu temalar öğrenme yönetim sistemine ilişkin "sorunlar", "fayda ve avantajlar" ve "beklentiler ve çözümler" olarak adlandırılmıştır.
Bu çalışmanın tüm hazırlanma süreçlerinde etik kurallara ve bilimsel atıf gösterme ilkelerine riayet edildiğini yazar(lar) beyan eder. Aksi bir durumun tespiti halinde Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi’nin hiçbir sorumluluğu olmayıp, tüm sorumluluk makale yazarlarına aittir. Yazarlar etik kurul izni gerektiren çalışmalarda, izinle ilgili bilgileri (kurul adı, tarih ve sayı no) yöntem bölümünde ve ayrıca burada belirtmişlerdir. Kurul adı: Akdeniz Üniversitesi Sosyal ve Beşeri Bilimler Bilimsel Araştırma ve Yayın Etiği Kurulu Tarih:01.03.2021 No: 95 ARAŞTIRMACILARIN MAKALEYE KATKI ORANI BEYANI 1. yazar katkı oranı : %100
Distance education, which is one of the basic parts of our lives with technological developments, has been an interesting subject in the field of educational technologies since the first days it started to make a name for itself. In addition to being independent from place and time, the availability of simultaneous and different time options has made distance education more attractive, especially in higher education. Learning management systems are needed in order for distance education to continue effectively and to increase the quality and permanence of learning materials. In this study, the opinions of the instructors regarding the learning management systems, which are frequently used in distance education in higher education, were taken. Nine academicians participated in the study, in which case study was preferred as one of the qualitative study methods. The study data were collected through face-to-face interviews with the participants and the semi-structured interview form used in these interviews. By applying content analysis to the obtained data, the answers were grouped; themes and sub-themes were obtained. When the study findings were examined, it was seen that the answers given by the participants were grouped under three themes. These themes were named as “problems”, “benefits and advantages” and “expectations and solutions” regarding the learning management system.
Primary Language | English |
---|---|
Subjects | Human-Computer Interaction, Instructional Technologies |
Journal Section | Education |
Authors | |
Publication Date | March 3, 2025 |
Submission Date | May 30, 2023 |
Published in Issue | Year 2025 Volume: 27 Issue: 1 |
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.