Günümüzde eğitim sistemimizin düzenleyici ve öğretmen merkezli olması, her şeyin belirli merkezlerce düzenlenmesi bir çok
kararlarda öğretmenin, velinin veya başkalarının karar vermeleri, benlik ve duygusal zekâyı güçlendirici bir çalışma yapılamaması
geleneksel eğitim anlayışı içinde öğrenciyi tanımak yerine bilgi yükleyiciliği yapılması yönlendirilememesine, öğrencilerin öğrencinin yeterince ve velilerin tanınamamasına, yeteneklerinin ilgisinin ve güçlerinin ortaya çıkarılamamasına neden olmaktadır. Bunun için öğrencinin değil velinin isteği ön plana çıkmaktadır. Bu istek ön plana çıkınca da yanlış bir başarı beklentisi oluşmakta. Bu beklentiye cevap verememe endişesi başarı yerine başarısızlık getirebilmektedir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Family Resources Education |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | December 1, 2001 |
Submission Date | January 1, 2001 |
Published in Issue | Year 2001 Volume: 2 Issue: 2 |
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.