Research Article
BibTex RIS Cite

I. KADEMEDE MÜZİK DERSLERİNE İLİŞKİN ÖĞRETMEN GÖRÜŞLERİ

Year 2002, Volume: 4 Issue: 2, 105 - 118, 01.05.2002

Abstract

Bu araştırmanın amacı ilköğretim I. Kademede Müzik dersine giren öğretmenlerin kendi formasyonlarına dayalı olarak müzik etkinliklerini algılamalarını, müzik etkinliklerinin uygulanmasına yönelik görüşlerini ve müzik etkinliklerinin gerçekleşmesine ilişkin görüşlerini belirlemektir.
Araştırmanın evreni, Uşak ili merkez ilçede İlköğretim I. Kademe okullarında görev yapan 460 öğretmendir. Örneklem, 230 öğretmendir. İstatistiksel işlemler, 171 anketten elde edilen veriler üzerinde yapılmıştır.
Öğretmenlerin pek çoğu, pedagojik formasyondan yoksun olduklarını ve bu alanda hizmet-içi eğitime ihtiyaç duyduklarını belirtmişlerdir. Araştırmanın diğer bir sonucu ise; öğretmenlerin çoğu, öğretim uygulamalarının müzik dersiyle ilgisiz olduğuna işaret etmektedirler. Öğretmenlerin büyük bir çoğunluğu, sınıf öğretmenleri yerine müzik öğretiminde uzmanlaşmış branş öğretmenlerinin, bu dersi vermesi gerektiğini belirtmişlerdir.

References

  • AKKAŞ Salih, Okul Öncesi Eğitiminde Müzik, Ankara, 1987, s. 58.
  • BİLEN, Mürüvvet, Plandan Uygulamaya öğretim, Ankara, 1996, s. 4.
  • BLOOM B.S., İnsan Nitelikleri ve Okulda Öğrenme (Çev: Durmuş Ali ÖZÇELÎK), Ankara, 1979, s. 299.
  • DEMÎREL Özcan,Genel Öğretim Yöntemleri, Ankara, 1996, s. 7.
  • ERGÜN Mustafa, Bilimsel Araştırmalarda SPSS For Windows, Ankara, 1995, s. 186.
  • ERTÜRK Selahattin, Eğitimde Program Geliştirme, Ankara, 1993, s. 15.
  • GABEAUD Alice, Musiki Tarihi, (Çev: M.R. Gazimihal), Numune Matbaası, İstanbul 1940, s. 10.
  • M.E.B. , İlköğretim I. Kademe Programı, Ankara, 1994.
  • MERTOĞLU Ercan, Okul Öncesi Dönemde Çocuğun Müzik Gelişimi ve Eğitimi, Ankara, 1993, s. 250.
  • ÖZÇELIK Durmuş Ali, Eğitim Programları ve Öğretim. ÖSYM Eğitim Yayınları No: 8, Ankara, 1987, s.129.
  • PAMÎR Leyla, Ayşe’nin Müzik Kitabı, Can Yayınları, genişletilmiş 2. Baskı, İstanbul, 1991, s. 9- 10.
  • SACHS Curt, Kısa Dünya Musikisi Tarihi (Çev: İlhan USMANBAŞ), Milli Eğitim Basımevi, Îstanbul,1965, s. 3.
  • SAY Ahmet, Müzik Tarihi, Müzik ansiklopedisi Yayınları, Ankara, 1994, s. 14.
  • SENEMOĞLU Nuray, Gelişim, Öğrenme ve Öğretim: Kuramdan uygulamaya, Ankara, 1998, s.5.
  • SUN Muammer, Hilmi SEYREK, Okul öncesi Eğitiminde Müzik,Mey yayınları, Îzmir,1993, s. 181.
  • THOMSON George, İnsanın Özü,( Çev : Celal ÜSTEL), Payel Yayınları, Îst.1979, s. 31.
  • TURGUT M. Fuat, Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme Metotları, Ankara, 1987, s. 3.
  • UÇAN Ali, Müzik Eğitimi, Ankara, 1994, s. 56.
  • UÇAN Ali, Gençliğin Sanat Eğitimi, Gençlik ve Sanat Sempozyumu 14-18 Ekim 1985, 1st.: Mimar Sinan Üniversitesi, Îstanbul, 1985, s. 50.
  • UÇAN Ali, İlköğretimde Müzik Eğitimi Ve Öğretimi, Süleyman Demirel Üniversitesi Burdur Eğt. Fak. Yayınları, 1997. Burdur, s. 1.
  • UÇAN Ali, İnsan ve Müzik, İnsan ve Sanat Eğitimi, Ankara, 1996, s. 144.
  • UÇAN Ali, Prof. Dr., İnsan ve Müzik, Müzik Ansiklopedisi Yayınları, Ankara, 1994, s.10.
  • UÇAN Ali, Ülkemizde Müzik Öğretimine Genel Bir Bakış”, Türk Eğitim Derneği 7. Öğretim toplantısı , 25-26 Mayıs 1989, Ankara.Set ofset Ltd Şti., Ank. 1990)
  • YALIN Halil Îbrahim, Öğretim tasarımı, Ankara, 1997, s. 27.
  • YENER Faruk, Müzik, Türkiye Turing ve Otomobil Kurumu yayınları No: 1, İstanbul, 1983, s.9.
  • YÖNETKEN H. Bedi, Okulda Müzik Öğretimi ve Öğretim Metodları, İstanbul, 1952. Dergiler ANDERSON J., Marketing School Music: It’s Elementary. Music Educators Journal v78. n5. p32-35, 1992.
  • SAYGUN A.Adnan, “Ezginin Doğuşu”, Boğaziçi Üniversitesi Folklora Doğru Dergisi, Cilt IV, sayı 44, İstanbul, 1976.
  • Yayınlanmamış Tezler
  • Gülay GÖĞÜŞ, “Temel Eğitim II. Kademe Müzik Dersi Eğitim Programlarının Etkinliği” ( Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi), A.Ü. Sos. Bilimler Enst., 1985 . GÖRGÜNAY Nurcan, “İlköğretim Okullarında Müzik Eğitiminin Etkililiği”, (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi), Marmara Üniv. Sos. Bil. Enst.,1994 ), s. 121-124.
  • MERTOĞLU Ercan, “İlkokullarda Müzik Eğitimi (Teoride- Uygulamada)”, (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi), Marmara Üniv. Fen Bilimleri Enst., 1991), s. 136-147.
  • ÖZEN Mansur, “Ankara’da ki İlk Ve Orta Öğretim Öğrencilerinin Genel Müzik Eğitiminden Beklentileri” (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi), Gazi Üniv. Fen Bilimleri Enst., 1994.
  • Tuna ŞİMŞEK “Konya Merkez İlkokullarında Müzik Eğitimi Üzerine Bir Araştırma” (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi), Selçuk Ünv. Sos. Bilimler Enst., 1995.
  • TURHAN Esin, “Temel Eğitim I. Kademede Müzik Öğretiminde Karşılaşılan Sorunların Belirlenmesine Yönelik Bir Envanter Çalışması” (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi), Dokuz Eylül Üniv. Sos. Bilimler
  • Enst., 1997.
There are 34 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Music Education
Journal Section Articles
Authors

Kartal Şahin This is me

Mehmet Aksüt This is me

Publication Date May 1, 2002
Submission Date January 1, 2002
Published in Issue Year 2002 Volume: 4 Issue: 2

Cite

APA Şahin, K., & Aksüt, M. (2002). I. KADEMEDE MÜZİK DERSLERİNE İLİŞKİN ÖĞRETMEN GÖRÜŞLERİ. Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 4(2), 105-118.

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.


Please Click for all Issues of the Journal.