Research Article
BibTex RIS Cite

SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETİMİNDE “SORU SORMA METODU”NUN ÖNEMİ

Year 2002, Volume: 4 Issue: 2, 91 - 104, 01.05.2002

Abstract

Sosyal Bilgiler İlköğretimin temel derslerinden biridir. Eğitim- Öğretim programlarının yapısına bağlı olarak bireyin sosyalleşmesi, millî ve evrensel kültürün tanınmasında sosyal bilgilerin yeri tartışılmaz. Bu dersin öğretiminde takip edilen metot kadar, bu metodun öğretmen tarafından iyi bilinmesi ve uygulanması da önemlidir.Sosyal Bilgiler dersinde uygulanan metotlardan “Soru sorma” düşünmeyi ateşleyen bir metot olarak bilinir. Soru, bilişsel alanda somut bir halden daha karmaşık ve soyut bir hale doğru ilerler.

References

  • Aytuna, Hasip A.(1958). Orta Dereceli Okullarda Öğretmenlik ve Problemleri, Ankara
  • Bilen, Mürüvvet(1996) Plânlardan Uygulamaya Öğretim, Ankara.
  • Binbaşıoğlu, Cavit (1988). Özel Öğretim Yöntemleri, Ankara.
  • Büyükkaragöz, Savaş ve Cuma Çivi(1994). Genel Öğretim Metotları, İstanbul.
  • Barth, James L. ve Abdullah Demirtaş (1997). İlköğretim Sosyal Bilgiler Öğretimi,Ankara
  • Erdem, Münire,(1996)Sosyal Bilgiler Öğretimi, Ankara.
  • Gelen, İsmail(2001).“Kubaşık Öğrenme Tekniklerinden Öğrenci Takımları Başar Bölümleri ve Birleştirme Tekniğinin 4. Sınıf Öğrencilerinin Sosyal Bilgiler Dersindeki Akademik Başarıya Etkisinin
  • Karşılaştırılması” Eğitim Araştırmaları, S.5 Ekim.
  • 1962 İlkokul Program Taslağı (1965). İstanbul
  • 1968 İlkokul Programı, (1968) İstanbul.
  • Karagözoğlu, A.Galip(1977). Sosyal Bilgiler Öğretimi, Ankara.
  • Kısakürek, Mehmet Ali ve Fersun Paykoç (1987). Sosyal Bilgiler Öğretimi, Eskişehir.
  • Köstüklü, Nuri(1998).Sosyal Bilimler ve Tarih Öğretimi, Konya.
  • Küçükahmet, Leyla(1997) Eğitim Programları ve Öğretim, Ankara.
  • İşman, Aytekin ve Ahmet Eskicuma(1999) Eğitimde Planlama ve Değerlendirme, Adapazarı.
  • Oğuzkan, A. Ferhan, (1993). Eğitim Terimler Sözlüğü, Ankara.
  • Özdemir, Servet ve H.İbrahim Yalın(1988).Her Yönüyle Öğretmenlik Mesleği, Ankara.
  • Özoğlu, Süleyman Çetin(1974). Liselerde Sosyal Bilimler Öğretimi, Ankara.
  • Sağlamer, Emin(1983). İlkokulda Sosyal Bilgiler Öğretimi,Ankara.
  • Schorling, Raleigh ve G. MaxWingo (1965)İlkokullarda Genel Öğretim Metodu ve Uygulama ,(Çev. Vedide Baha Pars) İstanbul.
  • Sönmez, Veysel (1994). Sosyal Bilgiler Öğretimi, Ankara.
  • Suat Günden, Suat(1976).Genel Öğretim Bilgisi, Ankara.
  • Tekışık, Hüseyin Hüsnü (1969). Sosyal Bilgiler Öğretim Rehberi, Ankara.
  • Türkyılmaz, Şevket (1966). Öğretim Metodu ve Uygulama-2, Ankara.
  • Yılmaz, Hasan ve Ali Murat Sünbül (2000). Öğretimde Planlama ve Değerlendirme, Konya.
  • 3 James L. Barth, Abdullah Demirtaş, îlköğretim Sosyal Bilgiler Öğretimi, Ankara1997, s.1.6
  • 11 Mürüvet Bilen, Plândan Uygulamaya Öğretim, Ankara 1996, s.67-68; Barth, Demirtaş, a.g.e. s. 5. 1-2.
  • 19 Barth, Demirtaş, a.g.e. s.4..3.
There are 28 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Computing Applications in Social Sciences and Education
Journal Section Articles
Authors

Nevzat Köken This is me

Publication Date May 1, 2002
Submission Date January 1, 2002
Published in Issue Year 2002 Volume: 4 Issue: 2

Cite

APA Köken, N. (2002). SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETİMİNDE “SORU SORMA METODU”NUN ÖNEMİ. Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 4(2), 91-104.

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.


Please Click for all Issues of the Journal.