Research Article
BibTex RIS Cite
Year 1999, Volume: 1 Issue: 1, 89 - 97, 03.01.1999

Abstract

ABSTRACT
The purpose of advertisement planning is to reach as wide a target customer group as possible. For that reason, an advertisement planning is carried out by employing 0-1 integer programming, which used ratings of TV channels and television audience profiles as data.

References

  • AGB 1997 Yıllığı, İstanbul 1997.
  • Halaç Osman, Kantitatif Karar Verine Teknikleri, İstanbul 1991.
  • Kara İmdat, Yöneylem Araştırmasının Yöntembilimi, Anadolu Üniversitesi Yayınları no:96, Eskişehir 1985.
  • Yılmaz Zekai, Sayısal Yöntemler, Uludağ Üniversitesi Basımevi, 1988.

REKLAM PLANLAMASINDA MATEMATİKSEL BİR MODEL

Year 1999, Volume: 1 Issue: 1, 89 - 97, 03.01.1999

Abstract

ÖZET
Reklam planlamasında amaç, mümkün olduğu kadar geniş bir hedef kitleye ulaşmaktır. Bunun için, reklam vermek için belirlenmiş televizyon kanallarının izlenme oranları ve izleyicileri ile ilgili bilgiler dikkate alınarak, belirlenen hedefleri sağlayacak reklam planlaması 0- 1 tamsayılı programlama yöntemiyle yapılmıştır

References

  • AGB 1997 Yıllığı, İstanbul 1997.
  • Halaç Osman, Kantitatif Karar Verine Teknikleri, İstanbul 1991.
  • Kara İmdat, Yöneylem Araştırmasının Yöntembilimi, Anadolu Üniversitesi Yayınları no:96, Eskişehir 1985.
  • Yılmaz Zekai, Sayısal Yöntemler, Uludağ Üniversitesi Basımevi, 1988.
There are 4 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Advertising Strategies
Journal Section Articles
Authors

Süleyman Dündar This is me

Publication Date January 3, 1999
Submission Date January 1, 1999
Published in Issue Year 1999 Volume: 1 Issue: 1

Cite

APA Dündar, S. (1999). REKLAM PLANLAMASINDA MATEMATİKSEL BİR MODEL. Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 1(1), 89-97.

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.


Please Click for all Issues of the Journal.