Sınıf öğretmenlerinin dışadönük/içedönük, duyumsama/sezgisellik, düşünme/hissetme ve yargılama/algılama boyutlarıyla ilgili kişilik profillerini belirlemek amacıyla, Uşak il merkezinde 1998-99 öğretim yılında görev yapan 307 sınıf öğretmenine, P. Hedges’in görüşlerinden yararlanılarak araştırmacı tarafından hazırlanıp geliştirilen 70 itemlik ve Alpha katsayısı .73 olan Kişilik Envanteri uygulanarak yapılan bu araştırmanın sonuçları şöyle özetlenebilir: Sınıf öğretmenlerinin dış dünyaya karşı tutum açısından “dışadönük”; bilgi kazanma yolları ve çevreyi algılama açısından “duyumsayan”; karar verme biçimi açısından hissetme/düşünme boyutlarının arasında “kararsız”; yaşama karşı tutum ve yaşam felsefesi açısından “yargılayıcı” oldukları ileri sürülebilir
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Educational Psychology |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | May 1, 2001 |
Submission Date | March 4, 2001 |
Published in Issue | Year 2001 Volume: 3 Issue: 1 |
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.