Research Article
BibTex RIS Cite

SINIF ÖĞRETMENLERİNİN KİŞİLİK PROFİLLERİ

Year 2001, Volume: 3 Issue: 1, 213 - 225, 01.05.2001

Abstract

Sınıf öğretmenlerinin dışadönük/içedönük, duyumsama/sezgisellik, düşünme/hissetme ve yargılama/algılama boyutlarıyla ilgili kişilik profillerini belirlemek amacıyla, Uşak il merkezinde 1998-99 öğretim yılında görev yapan 307 sınıf öğretmenine, P. Hedges’in görüşlerinden yararlanılarak araştırmacı tarafından hazırlanıp geliştirilen 70 itemlik ve Alpha katsayısı .73 olan Kişilik Envanteri uygulanarak yapılan bu araştırmanın sonuçları şöyle özetlenebilir: Sınıf öğretmenlerinin dış dünyaya karşı tutum açısından “dışadönük”; bilgi kazanma yolları ve çevreyi algılama açısından “duyumsayan”; karar verme biçimi açısından hissetme/düşünme boyutlarının arasında “kararsız”; yaşama karşı tutum ve yaşam felsefesi açısından “yargılayıcı” oldukları ileri sürülebilir

References

  • Kaynak yok.
  • Kaynak yok.
There are 2 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Educational Psychology
Journal Section Articles
Authors

Şenay Işık Yapıcı This is me

Publication Date May 1, 2001
Submission Date March 4, 2001
Published in Issue Year 2001 Volume: 3 Issue: 1

Cite

APA Işık Yapıcı, Ş. (2001). SINIF ÖĞRETMENLERİNİN KİŞİLİK PROFİLLERİ. Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 3(1), 213-225.

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.


Please Click for all Issues of the Journal.