Çalışmanın amacı, CO2 emisyonu, hava yolu taşımacılığı, yenilenebilir enerji tüketimi ve ekonomik büyüme arasındaki ilişkiyi araştırmaktır. G5 (Brezilya, Çin, Hindistan, Meksika ve Güney Afrika) ülkelerini kapsayan bu çalışmada 1990-2018 dönemine ait panel veriler kullanılmıştır. Hava yolu taşımacılığı değişkeni, hava yolu yolcu taşımacılığı ve hava yolu yük taşımacılığı olmak üzere ayrı ayrı modellere dâhil edilmiştir. Ağırlıklandırılmış Ortalama Grup (AMG) tahmincisi kullanılarak modeller tahmin edilmiştir. Ampirik analiz sonucuna göre hava yolu yük taşımacılığı CO2 emisyonunu istatistiksel olarak anlamlı ve negatif etkilerken hava yolu yolcu taşımacılığına ilişkin istatistiksel olarak anlamlı bir bulgu elde edilememiştir. Bununla birlikte, her iki modelde ekonomik büyüme CO2 emisyonunu istatistiksel olarak anlamlı ve pozitif, enerji tüketimi ise negatif etkilemektedir
CO2 Emisyonu Hava Yolu Taşımacılığı Yenilenebilir Enerji Tüketimi Ekonomik Büyüme Beşli Grup
The aim of the study is to investigate the relationship between CO2 emissions, air transportation, renewable energy consumption and economic growth. In this study covering the G5 (Brazil, China, India, Mexico, and South Africa) countries, panel data for the period 1990-2018 were used. The air transportation variable was included in the models separately, including air passenger transportation and air transportation. Augmented Mean Group (AMG) estimator. According to the empirical analysis result, while air freight transport has a statistically significant and negative effect on CO2 emissions, no statistically significant finding regarding air passanger transport has been obtained. In both models, economic growth has a statistically significant and positive effect on CO2 emissions, while energy consumption has a negative effect.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Economics |
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Publication Date | January 31, 2024 |
Acceptance Date | December 18, 2023 |
Published in Issue | Year 2024 |