Alanya Academic Review
Cover Image
Submit Article Send Reviewer Request Aim & Scope Author Guidelines Ethical Principles and Publication Policy Last Issue Archive Editorial Board Contact
...
Login
ISSN 2547-9733 | e-ISSN 2651-4192 | Period Tri-annual | Founded: 2017 | Publisher Alanya Alaaddin Keykubat University |


 Alanya Acedemic Review, is a refereed journal that is issued by Alanya Alaaddin Keykubat University Faculty of Business three times a year. Scientific studies on the areas of economics, tourism-travel-accomodation management, labor economics, international relations, public administration, informatics, research methods are published in Turkish and English in Alanya Acedemic Review.

Alanya Academic Review

ISSN 2547-9733 | e-ISSN 2651-4192 | Period Tri-annual | Founded: 2017 | Publisher Alanya Alaaddin Keykubat University |
Cover Image


 Alanya Acedemic Review, is a refereed journal that is issued by Alanya Alaaddin Keykubat University Faculty of Business three times a year. Scientific studies on the areas of economics, tourism-travel-accomodation management, labor economics, international relations, public administration, informatics, research methods are published in Turkish and English in Alanya Acedemic Review.

Volume 4 - Issue 2 - May 31, 2020
  1. Psikolojik Sözleşmenin Oluşumu ve Kapsamına İlişkin Düşük Maaşla İstihdam Edilen Yeni Mezun Mühendisler ve Yöneticilerinin Algıları Üzerine Fenomenolojik Bir Araştırma
    Pages 173 - 192
    Nuray AKAR
  2. Döviz Kurlarının Enflasyon Üzerindeki Etkisi: Türkiye Üzerine Ampirik Bir İnceleme
    Pages 193 - 204
    Emre DEMİR , Aslı YENİPAZARLI
  3. Estimation of the Bankruptcy Risk of the Companies in the BIST Construction Index
    Pages 205 - 222
    Samuray KARACA , Ahmet KARACA
  4. Teknolojik Yeniliklerin Bankacılık Hizmetlerine Etkisi: Türk Bankaları Üzerinde Bir Değerlendirme
    Pages 223 - 244
    Mübeyyen TEPE KÜÇÜKOĞLU , Meltem AKCA
  5. The Causal Relationship between Oil Prices and Sector Indices: An Analysis from Turkey
    Pages 245 - 259
    Meryem FİLİZ BAŞTÜRK
  6. Bir Konaklama İşletmesinin Alakart Restoranında Kaynak Tüketim Muhasebesi Uygulaması
    Pages 261 - 281
    Ayşe KURTLU , Şengül SELÇUK
  7. The Relationship between the 21st Century Maritime Silk Road Initiative and Chinese Naval Strategy
    Pages 283 - 303
    Göktürk TÜYSÜZOĞLU , Cenk ÖZGEN
  8. Risk Odaklı Bütünleşik Kurumsal Karne Yöntemi: Bir Vakıf Üniversitesinde Uygulama
    Pages 305 - 323
    Mehmet Fatih GÜNER , Mehmet Ünsal MEMİŞ
  9. The Effect of Materialist Tendency, Job Stress, Supervisor Support and Work-Family Life Conflict on Job and Life Satisfactions
    Pages 325 - 351
    Enes BAYRAKTAR , Faruk Kerem ŞENTÜRK
  10. Sosyal Medya Kullanımının E-Sağlık Okuryazarlığına Etkisinin İncelenmesi
    Pages 353 - 367
    Özlem ÖZER , Sümeyye ÖZMEN , Okan ÖZKAN
  11. Erdemli Bir Mal Olarak Kan ve Kök Hücre Bağışı Yapan Gerçek Kişilere Vergi İndirimi Sağlanması
    Pages 369 - 380
    Alparslan UĞUR
  12. Otel Çalışanlarının Kurumsal Sosyal Sorumluluk Algısının İşveren Çekiciliği ve Duygusal Bağlılık Üzerine Etkisi: Kurumsal İtibarın Aracılık Rolü
    Pages 381 - 398
    Erhan BOĞAN
  13. Marka Değeri ve Hissedar Değeri: BİST Metal Ana Sanayi Firmaları Üzerine Bir Uygulama
    Pages 399 - 410
    Ulaş ÜNLÜ , Levent ÇITAK
  14. The Effects of Labour Rights on Organizational Trust: Case of Kuşadası Hotels
    Pages 411 - 423
    Özcan ZORLU , Kübra DAĞLI
  15. Taksiciler – Uber Tartışmasına Tüketici Gözlüğünden Bir Bakış: Uber Platformunu Kullanma ve Tavsiye Etme Niyetini Belirleyen Etkenler Üzerine Bir Araştırma
    Pages 425 - 444
    Hakan KİRACI , Ruşen AKDEMİR
  16. Mobilya Sektöründe Yeni Ürün Geliştirme Kararlarında Müşteri Katılımının Önemi: Ofis Mobilyaları Üzerinde Bir Çalışma
    Pages 445 - 470
    Burak DEMİR , İpek KAZANÇOĞLU
  17. Türkiye’deki İllerin Bankacılık Faaliyetleri Açısından Çok Değişkenli İstatistiksel Yöntemler ile İncelenmesi
    Pages 471 - 493
    Ceren YAMAN YILMAZ
  18. Turizmde Deneyim Ekonomisi Uygulamaları
    Pages 495 - 519
    Osman ÇULHA
  19. İlişkisel Pazarlama Bilinirliğinin ve Uygulamalarının Belirlenmesi Üzerine Hizmet Sektörlerinde Nitel Bir Araştırma
    Pages 521 - 539
    Davut KARAMAN
Indexes and Platforms

trdizin.png