International fair organizations are important organizations in opening up the international market in today's globalizing world. As in all sectors, tourism enterprises (accommodation enterprises, travel agencies, airline companies and food and beverage enterprises) participate in fair organizations to protect their existing markets and to open up new markets. In this study, the purpose of tourism enterprises to participate in international fairs was examined. In this research, a survey was applied to the managers of tourism enterprises participating in the 2017 Travel Turkey İzmir Fair. The data collected from 70 tourism enterprises were analyzed with the help of a statistical data analysis program. According to the results of the research, it is seen that the priority objectives of tourism enterprises to participate in international fairs are Customer / Dealer Network Expansion and Product and Service Promotion. In addition, it has been concluded that there are no significant differences between the fields of activity of tourism enterprises and the purposes of participation in fairs
Uluslararası fuar organizasyonları günümüz globalleşen dünyasında uluslararası pazara açılmada önemli organizasyonlardır. Tüm sektörlerde olduğu gibi turizm sektöründe de turizm işletmeleri (konaklama işletmeleri, seyahat acentaları, havayolu işletmeleri ve yiyecek içecek işletmeleri) mevcut pazarlarını korumak ve yeni pazarlara açılmak için fuar organizasyonlarına katılmaktalar. Bu çalışmada turizm işletmelerinin uluslararası fuarlara katılım amaçları incelenmiştir. Araştırmada 2017 Travel Turkey İzmir fuarına katılan turizm işletmeleri yöneticilerine anket uygulaması yapılmıştır. 70 turizm işletmesinden toplanan veriler bir istatistik veri analiz programı yardımıyla analiz edilmiştir. Araştırma sonuçlarına göre turizm işletmelerinin uluslararası fuarlara öncelikli katılım amaçlarının Müşteri/Bayi Ağı Genişletme ve Ürün ve Hizmet Tanıtımı olduğu görülmektedir. Buna ek olarak turizm işletmelerinin faaliyet alanları ile fuarlara katılım amaçları arasında anlamlı farklılıklar olmadığı sonucuna ulaşılmıştır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Economics |
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Publication Date | September 30, 2019 |
Acceptance Date | September 11, 2019 |
Published in Issue | Year 2019 Volume: 3 Issue: 3 |