Research Article
BibTex RIS Cite

The Importance of Fairs in Terms of International Markets: A Research on Tourism Enterprises

Year 2019, Volume: 3 Issue: 3, 277 - 294, 30.09.2019
https://doi.org/10.29023/alanyaakademik.616007

Abstract

International fair organizations are important organizations in opening up the international market in today's globalizing world. As in all sectors, tourism enterprises (accommodation enterprises, travel agencies, airline companies and food and beverage enterprises) participate in fair organizations to protect their existing markets and to open up new markets. In this study, the purpose of tourism enterprises to participate in international fairs was examined. In this research, a survey was applied to the managers of tourism enterprises participating in the 2017 Travel Turkey İzmir Fair. The data collected from 70 tourism enterprises were analyzed with the help of a statistical data analysis program. According to the results of the research, it is seen that the priority objectives of tourism enterprises to participate in international fairs are Customer / Dealer Network Expansion and Product and Service Promotion. In addition, it has been concluded that there are no significant differences between the fields of activity of tourism enterprises and the purposes of participation in fairs

References

  • ACARTÜRK, K. (2013). Fuar Organizasyonlarının Katılımcı Firmaların Finansal Performanslarına Etkileri. Yüksek Lisans Tezi, Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.AKSU, A., YILMAZ, G. ve GÜMÜŞ, F. (2013). Örneklerle Kongre ve Fuar Yönetimi, Detay Yayıncılık, Ankara.ALTUNIŞIK, R., COŞKUN, R., BAYRAKTAROĞLU, S. ve YILDIRIM, E. (2010). Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri: SPSS Uygulamaları. Sakarya: Sakarya Yayıncılık.AYCI, A. (2011). “Pazarlama Karması Açısından Yurtdışı Fuarlar: Kosgeb Yurtdışı Fuar Desteklerinden Faydalanan Kobi’lere Yönelik Bir Araştırma”. Gazi Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 13 (3), 159-182.AYMANKUY, Y. (2006). Kongre Turizmi ve Fuar Organizasyonları, Detay Yayıncılık, Ankara.CENGİZ, F. ve YÜCEL, E. (2017). “Pazarlama Faaliyetleri İçin Fuarların Önemi”. Journal of Travel and Tourism Research, 12, 72-80.ÇOBAN, Ö. (2014). Konaklama İşletmelerinin Kurumsal İletişim Yönetimi Çerçevesinde Ticari Fuarlara Katılımına Yönelik Bir Model Önerisi. Doktora Tezi, Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Çanakkale. ÇOBAN, Ö. ve GÜZEL, T. (2018). “Konaklama İşletmelerinin Kurumsal İletişim Yönetimi Çerçevesinde Ticari Fuarlara Katılımına Yönelik Bir Model Önerisi”, Anemon Muş Alparslan Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 6(4) 539–550DALLMEYER, B. (2005). Successful Exhibit Marketing. The Global Association of the Exhibition Industry (UFI), Paris.DEMİR, E., SAATÇİOĞLU, Ö. ve İMROL, F. (2016). “Uluslararası Dergilerde Yayımlanan Eğitim Araştırmalarının Normallik Varsayımları Açısından İncelenmesi”. Current Research in Education, 2(3), 130-148. FORNELL, C. ve LARCKER, D.F. (1981). “Evaluating Structural Equation Models with Unobservable Variables and Measurement Error: Algebra and Statistics”. Journal of Marketing Research, 18 (3), 382-388.HAİR, J. F., BLACK, W. C., BABİN, B. J. ve ANDERSON, R. E. (2009). Multivariate Data Analysis. NJ: Prentice Hall.İLTER, B. ve ÇETİNKAYA, M. (2014). “Kobi’lerin Ticari Fuar Teşviklerinden ve Dış Ticaret Fırsatlarından Yararlanma Düzeyi”. Yönetim ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi, 24, 226-249.LE, C.H. ve KİM, S.Y. (2008). “Differential Effects of Determinants on Multi-Dimensions of Trade Show Performance: By Three Stages of Pre-Show, At-Show, and Post-Show Activities”. Industrial Marketing Management, 37(7), 784-796.KAÇAR, E. (2013). Fuar İşletmeciliğinin Turizm Üzerine Etkileri ve Bir Model Önerisi, Yüksek Lisans Tezi, Haliç Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.TOKER, B. (2007). “İzmir İlinin İhtisas Fuarları Bakımından Arz Potansiyeli ve Mevcut Durumun Değerlendirilmesi”. Ege Akademik Bakış, 7(2), 421-443.TUERXUN, Y. (2017). Uluslararası Fuarların Dış Ticaretteki Önemi: Çin ve Türkiye'de Düzenlenen Fuarlara Katılımın Değerlendirilmesi. İstanbul Ticaret Üniversitesi, Dış Ticaret Enstitüsü, Yüksek Lisans Tezi, İstanbul.TABACHNİCK, B. G. ve FİDELL, L.S. (2013). Using Multivariate Statistics, (Sixth edition). United States: Pearson Education.TORUN, E., ÇELİK, A. ve BOBAT, A. (2012). “Pazarlamada Fuarların Rolü ve Önemi (Yalova Süs Bitkileri İhtisas Fuarı Örneği)”. KSÜ Doğa Bil. Dergisi, 15(2), 11-21.TÜTÜNCÜOĞLU, İ. (2009). Uluslararası Pazarlamada Bir Tutundurma Aracı Olarak Fuar ve Sergilere Katılımın Dış Ticaret Şirketleri Açısından Önemi, Yüksek Lisans Tezi, Dokuz Eylül Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İzmir.T.C. Millî Eğitim Bakanlığı, Megep, Halkla İlişkiler ve Organizasyon Hizmetleri, Katılımcı Firma Fuar Öncesi Hazırlıklarıhttps://www.muhasebeturk.org/ nedir/ihtisas-fuari-nedir-ne-demek 2018).https://www.marmarafuar.com.tr/fuarlarin-onemi/, 2018).https://www.tobb.org.tr/FuarlarMudurlugu/Documents/FUARLAR/2018fuartakvimi.xls (29.08.2018).

Fuarların Uluslararası Pazarlar Açısından Önemi: Turizm İşletmeleri Üzerine Bir Araştırma

Year 2019, Volume: 3 Issue: 3, 277 - 294, 30.09.2019
https://doi.org/10.29023/alanyaakademik.616007

Abstract

Uluslararası fuar organizasyonları günümüz globalleşen dünyasında uluslararası pazara açılmada önemli organizasyonlardır. Tüm sektörlerde olduğu gibi turizm sektöründe de turizm işletmeleri (konaklama işletmeleri, seyahat acentaları, havayolu işletmeleri ve yiyecek içecek işletmeleri) mevcut pazarlarını korumak ve yeni pazarlara açılmak için fuar organizasyonlarına katılmaktalar. Bu çalışmada turizm işletmelerinin uluslararası fuarlara katılım amaçları incelenmiştir. Araştırmada 2017 Travel Turkey İzmir fuarına katılan turizm işletmeleri yöneticilerine anket uygulaması yapılmıştır. 70 turizm işletmesinden toplanan veriler bir istatistik veri analiz programı yardımıyla analiz edilmiştir. Araştırma sonuçlarına göre turizm işletmelerinin uluslararası fuarlara öncelikli katılım amaçlarının Müşteri/Bayi Ağı Genişletme ve Ürün ve Hizmet Tanıtımı olduğu görülmektedir. Buna ek olarak turizm işletmelerinin faaliyet alanları ile fuarlara katılım amaçları arasında anlamlı farklılıklar olmadığı sonucuna ulaşılmıştır.

References

  • ACARTÜRK, K. (2013). Fuar Organizasyonlarının Katılımcı Firmaların Finansal Performanslarına Etkileri. Yüksek Lisans Tezi, Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.AKSU, A., YILMAZ, G. ve GÜMÜŞ, F. (2013). Örneklerle Kongre ve Fuar Yönetimi, Detay Yayıncılık, Ankara.ALTUNIŞIK, R., COŞKUN, R., BAYRAKTAROĞLU, S. ve YILDIRIM, E. (2010). Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri: SPSS Uygulamaları. Sakarya: Sakarya Yayıncılık.AYCI, A. (2011). “Pazarlama Karması Açısından Yurtdışı Fuarlar: Kosgeb Yurtdışı Fuar Desteklerinden Faydalanan Kobi’lere Yönelik Bir Araştırma”. Gazi Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 13 (3), 159-182.AYMANKUY, Y. (2006). Kongre Turizmi ve Fuar Organizasyonları, Detay Yayıncılık, Ankara.CENGİZ, F. ve YÜCEL, E. (2017). “Pazarlama Faaliyetleri İçin Fuarların Önemi”. Journal of Travel and Tourism Research, 12, 72-80.ÇOBAN, Ö. (2014). Konaklama İşletmelerinin Kurumsal İletişim Yönetimi Çerçevesinde Ticari Fuarlara Katılımına Yönelik Bir Model Önerisi. Doktora Tezi, Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Çanakkale. ÇOBAN, Ö. ve GÜZEL, T. (2018). “Konaklama İşletmelerinin Kurumsal İletişim Yönetimi Çerçevesinde Ticari Fuarlara Katılımına Yönelik Bir Model Önerisi”, Anemon Muş Alparslan Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 6(4) 539–550DALLMEYER, B. (2005). Successful Exhibit Marketing. The Global Association of the Exhibition Industry (UFI), Paris.DEMİR, E., SAATÇİOĞLU, Ö. ve İMROL, F. (2016). “Uluslararası Dergilerde Yayımlanan Eğitim Araştırmalarının Normallik Varsayımları Açısından İncelenmesi”. Current Research in Education, 2(3), 130-148. FORNELL, C. ve LARCKER, D.F. (1981). “Evaluating Structural Equation Models with Unobservable Variables and Measurement Error: Algebra and Statistics”. Journal of Marketing Research, 18 (3), 382-388.HAİR, J. F., BLACK, W. C., BABİN, B. J. ve ANDERSON, R. E. (2009). Multivariate Data Analysis. NJ: Prentice Hall.İLTER, B. ve ÇETİNKAYA, M. (2014). “Kobi’lerin Ticari Fuar Teşviklerinden ve Dış Ticaret Fırsatlarından Yararlanma Düzeyi”. Yönetim ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi, 24, 226-249.LE, C.H. ve KİM, S.Y. (2008). “Differential Effects of Determinants on Multi-Dimensions of Trade Show Performance: By Three Stages of Pre-Show, At-Show, and Post-Show Activities”. Industrial Marketing Management, 37(7), 784-796.KAÇAR, E. (2013). Fuar İşletmeciliğinin Turizm Üzerine Etkileri ve Bir Model Önerisi, Yüksek Lisans Tezi, Haliç Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.TOKER, B. (2007). “İzmir İlinin İhtisas Fuarları Bakımından Arz Potansiyeli ve Mevcut Durumun Değerlendirilmesi”. Ege Akademik Bakış, 7(2), 421-443.TUERXUN, Y. (2017). Uluslararası Fuarların Dış Ticaretteki Önemi: Çin ve Türkiye'de Düzenlenen Fuarlara Katılımın Değerlendirilmesi. İstanbul Ticaret Üniversitesi, Dış Ticaret Enstitüsü, Yüksek Lisans Tezi, İstanbul.TABACHNİCK, B. G. ve FİDELL, L.S. (2013). Using Multivariate Statistics, (Sixth edition). United States: Pearson Education.TORUN, E., ÇELİK, A. ve BOBAT, A. (2012). “Pazarlamada Fuarların Rolü ve Önemi (Yalova Süs Bitkileri İhtisas Fuarı Örneği)”. KSÜ Doğa Bil. Dergisi, 15(2), 11-21.TÜTÜNCÜOĞLU, İ. (2009). Uluslararası Pazarlamada Bir Tutundurma Aracı Olarak Fuar ve Sergilere Katılımın Dış Ticaret Şirketleri Açısından Önemi, Yüksek Lisans Tezi, Dokuz Eylül Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İzmir.T.C. Millî Eğitim Bakanlığı, Megep, Halkla İlişkiler ve Organizasyon Hizmetleri, Katılımcı Firma Fuar Öncesi Hazırlıklarıhttps://www.muhasebeturk.org/ nedir/ihtisas-fuari-nedir-ne-demek 2018).https://www.marmarafuar.com.tr/fuarlarin-onemi/, 2018).https://www.tobb.org.tr/FuarlarMudurlugu/Documents/FUARLAR/2018fuartakvimi.xls (29.08.2018).
There are 1 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Economics
Journal Section Makaleler
Authors

Ömer Zafer Güven 0000-0001-7956-6100

Tuğba Ceylan This is me 0000-0001-5312-6932

Publication Date September 30, 2019
Acceptance Date September 11, 2019
Published in Issue Year 2019 Volume: 3 Issue: 3

Cite

APA Güven, Ö. Z., & Ceylan, T. (2019). Fuarların Uluslararası Pazarlar Açısından Önemi: Turizm İşletmeleri Üzerine Bir Araştırma. Alanya Akademik Bakış, 3(3), 277-294. https://doi.org/10.29023/alanyaakademik.616007