Bu çalışmanın temel amacı eğitim kurumlarında öğretmenlerin sorgulama becerileri ile ilgili yapılan tezlerin incelenmesidir. Çalışmada nitel araştırma desenlerinden olan doküman analizi yöntemi kullanılmıştır. YÖK TEZ(Yüksek Öğretim Kurulu Başkanlığı Tez Merkezi) veri tabanından “Sorgulama Becerileri” ile taratılarak 49 teze ulaşılmış ve 2010-2021 yılları arasındaki tezlerden öğretmen ve öğretmen adaylarının sorgulama becerilerini inceleyen 12 tez seçilmiştir. Tezler; tez türüne, yayınlanma yıllarına, enstitüsüne, araştırma yaklaşımına, danışman unvanına ve anahtar kelimelere göre incelenmiş ve toplanan veriler frekans(f) ve yüzde(%) değerleri ile analiz edilmiştir. Seçilen tezler incelendiğinde öğretmenlerin sorgulama becerileri üzerine yüksek lisans alanındaki çalışmaların doktora alanındaki çalışmalardan fazla olduğu, tezlerin yayın yıllarına bakıldığında ise 2019 yılında çalışma sayısının daha fazla olduğu görülmüştür. Bu alandaki çalışmaların Fen Bilimleri enstitüsünde yoğunlaştığı ve tezlerin araştırma yaklaşımları incelendiğinde nicel çalışma sayısının, nitel ve karma çalışmaların önüne geçtiği fark edilmiştir. Tez danışmanlarından Doç. Dr. unvanının tezleri daha fazla yönettiği bilgisine varılmıştır. Kullanılan anahtar kelimeler, kelime bulutuyla gösterilmiştir.
The main purpose of this study is to examine the theses about the questioning skills of teachers in educational institutions. In the study, the document analysis method, which is one of the qualitative research designs, was used. 49 theses were reached by scanning with "Inquiry Skills" from the YÖK TEZ (Higher Education Council Thesis Center) database, and 12 theses examining the questioning skills of teachers and teacher candidates were selected from the theses between the years 2010-2021. Theses; The thesis was analyzed according to the type of thesis, publication years, institute, research approach, advisor title and keywords, and the collected data were analyzed with frequency (f) and percentage (%) values. When the selected theses are examined, it is seen that the studies in the field of master's studies on the questioning skills of teachers are more than the studies in the field of doctorate, and when the publication years of the theses are examined, the number of studies in 2019 is higher. When the studies in this field were concentrated in the Institute of Science and the research approaches of the theses were examined, it was noticed that the number of quantitative studies outweighed the qualitative and mixed studies. One of the thesis advisors, Assoc. Dr. It has been learned that the title of the title governs the theses more. The keywords used are shown with a word cloud.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Other Fields of Education |
Journal Section | Review Article |
Authors | |
Early Pub Date | October 25, 2023 |
Publication Date | November 10, 2023 |
Submission Date | February 17, 2023 |
Published in Issue | Year 2023 |