Bu yazıda, Jacques Rancière’in Cahil Hoca kitabında ortaya koyduğu eğitim
yaklaşımı, “öğrenci merkezli eğitim” ve “öğrenmeyi öğrenme” gibi günümüz pedagojik
yaklaşımlarının başat kavramlarıyla benzerlikleri açısından değerlendirilmektedir. Bu
değerlendirmenin, belirtilen kavramların farklı yönlerden incelenmesi ve eğitimde
eşitlik konusunda disiplinler arası yeni doğrultuların oluşturulması açısından eğitim
bilimleri alanına katkı sağlaması umulmaktadır.
cahil hoca eğitim felsefesi eşitlik evrensel eğitim facques ranciare joseph jacatot öğrenen öğretmen
In this article, the educational approach that Jacques Rancière put forward in the book
of The Ignorant Schoolmaster is evaluated in terms of similarities with the dominant
concepts of today's pedagogical approaches such as "student-centered education"
and "learning to learn". It is hoped that this evaluation will contribute to the field of
educational sciences in terms of analyzing the concepts mentioned from different
angles and creating new interdisciplinary directions on equality in education.
equality the ıgnorant schoolmaster jacques ranciare joseph jacotot philosophy of education teacher as a learner universal education
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Other Fields of Education |
Journal Section | Reviews |
Authors | |
Publication Date | December 30, 2020 |
Submission Date | July 28, 2020 |
Published in Issue | Year 2020 Volume: 1 Issue: 2 |