Hangi alanda olursa olsun şiddetin varlık göstermesi, toplum içinde yer edinmesi, insanlar
tarafından davranış haline getirilmesi, içinde bulunulan toplumla ve o toplumun özellikleri
ile yakından ilişkilidir. Tek bir alan içerisinde bile olsa şiddetin varlığı etkin ve kalıcı çözüm
üretilmesini engelleyebilir. Bu nedenle okulda şiddetin azaltılması için yapılacak çalışmalar sadece
okul etkinlikleri ile sınırlı kalmamalıdır. Bu sorunun çözümünde makro politikalar geliştirilerek
toplumsal katılım sağlanmasıyla etkili ve kalıcı çözümler üretilmelidir. Bu açıdan bakıldığında
bu çalışmanın amacı, şiddetin okul bağlamında ele alınması ve çözümlenmesine yönelik güvenli
okul ortamı geliştirme aşamasında okulda şiddetin azaltılmasına yönelik görüş ve önerilerde
bulunmaktır.
Indicating the existence of violence in any field, taking place in the society, making it behavior
by people is closely related to the society and the characteristics of that society. The existence of
violence, even in a single area, can and does prevent effective and permanent solutions. For this
reason, efforts to reduce violence at school should not be limited to school activities. To solve
this problem, effective and permanent solutions should be produced by developing macro
policies and ensuring social participation. From this point of view, the purpose of this study
is to provide views and suggestions for reducing violence at school during the development
of a safe school environment for addressing and resolving violence in the context of school
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Other Fields of Education |
Journal Section | Reviews |
Authors | |
Publication Date | December 30, 2020 |
Submission Date | December 2, 2020 |
Published in Issue | Year 2020 Volume: 1 Issue: 2 |