Book Review
BibTex RIS Cite

Eser incelemesi: Türk efsaneleriyle yabancılara Türkçe öğretimi ve etkinlik örnekleri

Year 2024, Volume: 5 Issue: 2, 245 - 247, 30.11.2024

Abstract

Yabancılara Türkçe öğretimi bağlamında kültürel değerlerin tanıtılması, hem Türkçenin etkin kullanımı hem de kültürel mirasın aktarılması bağlamında önemlidir. Kültürel değerlerin aktarılması ve bu değerlere yönelik olumlu tutum geliştirme süreci, dil öğreticilerinin önemli görevleri arasındadır. Bu çalışmada, sözü edilen görevin bir ürünü olarak gelişen “Türk Efsaneleriyle Yabancılara Türkçe Öğretimi ve Etkinlik Örnekleri” adlı kitap tanıtılmıştır. Çalışma kapsamında ilgili eserin bölümleri açıklanmış ve yabancılara Türkçe öğretimindeki yeri tartışılmıştır. Türk kültüründe önemli bir yeri olan efsanelerin yabancılara Türkçe öğretim süreçlerinde kullanım olanaklarını sunan bu kitap, etkinlik örnekleriyle alanında bir ilk olması bakımından önemlidir.

References

  • Bekdaş, M. (2022). Türk efsaneleriyle yabancılara Türkçe öğretimi ve etkinlik örnekleri. Literatürk acedemia: Konya.
  • Buchanan, C. (2020). Myts and Legends/Teacher pack. https://a.storyblok.com/f/100418/x/94c1985626/myths-andlegends-teacher-pack.pdf
  • Işık, N. & Karakuş, N. (2017). Erken çocukluk döneminde efsane, destan ve masal metinlerinin kullanımı. Akademik Sosyal Araştırmalar Dergisi, 5(41), 118-133.
  • İşcan, A. (2017). Yabancı dil öğretimi ve yabancı dil olarak türkçe öğretiminin tarihçesi. A. Şahin (Ed.), Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğretimi, Kuramlar, Yaklaşımlar, Etkinlikler içinde (ss. 3-30). Pegem A.

Book review: Teaching Turkish to foreigners with Turkish legends and activity examples

Year 2024, Volume: 5 Issue: 2, 245 - 247, 30.11.2024

Abstract

Introducing cultural values in the context of teaching Turkish to foreigners is important in the context of both the effective use of Turkish and the transfer of cultural heritage. Transferring cultural values and developing positive attitudes towards these values are among the important duties of language teachers. In this study, the book titled " Türk Efsaneleriyle Yabancılara Türkçe Öğretimi ve Etkinlik Örnekleri ", which was developed as a product of the mentioned task, was introduced. Within the scope of the study, the sections of the relevant work were explained and their place in teaching Turkish to foreigners was discussed. This book, which offers the opportunity to use legends that have an important place in Turkish culture in teaching Turkish to foreigners, is important as it is a first in its field with activity examples.

References

  • Bekdaş, M. (2022). Türk efsaneleriyle yabancılara Türkçe öğretimi ve etkinlik örnekleri. Literatürk acedemia: Konya.
  • Buchanan, C. (2020). Myts and Legends/Teacher pack. https://a.storyblok.com/f/100418/x/94c1985626/myths-andlegends-teacher-pack.pdf
  • Işık, N. & Karakuş, N. (2017). Erken çocukluk döneminde efsane, destan ve masal metinlerinin kullanımı. Akademik Sosyal Araştırmalar Dergisi, 5(41), 118-133.
  • İşcan, A. (2017). Yabancı dil öğretimi ve yabancı dil olarak türkçe öğretiminin tarihçesi. A. Şahin (Ed.), Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğretimi, Kuramlar, Yaklaşımlar, Etkinlikler içinde (ss. 3-30). Pegem A.
There are 4 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Comparative and Cross-Cultural Education, Turkish Education
Journal Section Book Review
Authors

Nurullah Karaoğulları 0000-0001-9034-9262

Publication Date November 30, 2024
Submission Date May 6, 2024
Acceptance Date July 23, 2024
Published in Issue Year 2024 Volume: 5 Issue: 2

Cite

APA Karaoğulları, N. (2024). Eser incelemesi: Türk efsaneleriyle yabancılara Türkçe öğretimi ve etkinlik örnekleri. Alanyazın, 5(2), 245-247.