Bu çalışmanın amacı, “Madde ve Isı” ünitesindeki kavramların günlük hayata transfer edilmesinde derinleştirme aşamasına uygun öğrenci ihtiyaçlarına yönelik kılavuz hazırlamak ve bu kılavuzun öğrencilerin olayları nedenleri ile birlikte açıklayabilmelerine yönelik etkisini araştırmaktır. Yarı deneysel yöntem kullanılarak yürütülen çalışmada, Madde ve Isı ünitesinin derinleştirme aşamasına yönelik kılavuz geliştirilmiştir. Çalışmanın örneklemini 67 altıncı sınıf öğrencisi oluşturmaktadır. Veri toplama aracı olarak Madde ve Isı ünitesi Olayları Nedenleri ile Açıklama Testinden faydalanılmıştır. Deney grubunda derinleşme aşamasındaki dersler hazırlanan kılavuz ile yürütülürken; kontrol grubunda ise dersler bu aşamada mevcut ders kitabı kullanılarak işlenmiştir. Yapılan uygulamalar sonrasında uygulanan kılavuzun deney grubu öğrencilerinin olayları nedenleri ile açıklamalarında anlamlı bir etkisinin olduğu sonucuna ulaşılmıştır.
Journal Section | Makaleler |
---|---|
Authors | |
Publication Date | January 31, 2016 |
Published in Issue | Year 2016 Volume: 2 Issue: 1 |