Çevre sorunları her geçen gün belirgin bir şekilde gün yüzüne çıkarken
sorunların temelinde birçok farklı bakış açısı eğitim ve özelinde çevre
eğitimini ön plana çıkarmaktadır. Bu nedenle sorunun temeline ilişkin
araştırmaların belirli periyotlarla yenilenmesi icap etmektedir. Bu bağlamda bu
araştırmada farklı okul türlerinde okuyan 8. Sınıf öğrencilerinin Çevre bilgi
ve çevre tutumlarının karşılaştırılması amaçlanmıştır. Kastamonu il sınırları
içerisinde bulunan biri özel okul, biri
imam hatip ortaokulu olmak üzere toplam on bir ortaokulda isteğe bağlı olarak
toplam 604 8. Sınıf öğrencisi üzerinde yürütülmüştür. Çalışmada ilköğretim
öğrencileri için hazırlanmış Çevre Bilgi Testi (ÇBT) ve Çevre Tutum Ölçeği
(ÇTÖ) kullanılmıştır(Atasoy ve Ertürk, 2005). Çalışma sonucunda Çevresel bilgi
düzeyi açısından özel okul, imam hatip okulu ve klasik ortaokul öğrencileri
arasında önemli düzeyde farklılık izlenmiştir. Çevresel tutum açısından ise
özel okul ile imam Hatip öğrencileri arasında fark bulunurken klasik ortaokul
öğrencileri arasında fark izlenmemiştir.
Journal Section | Research Article |
---|---|
Authors | |
Publication Date | July 7, 2017 |
Published in Issue | Year 2017 |