Bu çalışmada, 1995 – 2014 dönemini kapsayan sarımsak ekiliş ve üretim miktarı ile 2003 – 2014 döneminde sarımsak fiyatlarındaki dalgalanmalar ve dalgalanmaların ölçülmesi üzerinde durulmuştur. Cari ve reel fiyatlara göre pazarlama marjları hesap edilmiştir. Yine reel fiyatlara göre üretici ve tüketici zincirleme indeksleri hesaplanarak yıllık enflasyon oranları ile karşılaştırılmıştır.
In this study, covering the period 1995–2014 garlic plantings and production
with the amount of 2003–2014 periods are fluctuations and fluctuations in the prices of
garlic focused on measurement. The current account deficit and has been marketing margins
according to the account of the real price. Still, the real price according to the calculated
annual chain index of producer and consumer inflation rates compared with.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Research Articles |
Authors | |
Publication Date | January 1, 2016 |
Acceptance Date | June 20, 2015 |
Published in Issue | Year 2015 Volume: 28 Issue: 1 |