Research Article
BibTex RIS Cite

II. Yabancı Dil Almanca Ders Materyalinde Eklektik Yöntem Analizi: “Wie Bitte? A1.1” Örneği

Year 2023, , 36 - 52, 29.06.2023
https://doi.org/10.55143/alkad.1291500

Abstract

Bu araştırmanın evrenini ortaöğretim kurumları İkinci Yabancı Dil Almanca derslerinde ders materyali olarak kullanılan Almanca ders kitabı “Wie Bitte?” ve örneklemi ise “Wie Bitte? adlı ders kitabının A1.1 seviyesi ders kitabının “Eklektik Yöntem” (Seçmeli/Karma Yöntem) yönünden incelenmesi oluşturmaktadır. Bilindiği üzere, yabancı dil öğretiminde dilin nasıl öğretileceği konusunda dil öğretim yöntemlerinden (Methodik) yararlanılmaktadır. Bu süreçte yöntemler yol gösterici olarak önem kazanmaktadır. Çalışmada nitel araştırma yöntemlerinden “doküman analizi” yöntemi kullanılmıştır. Araştırmada literatür çalışması doğrultusunda özellikle Almanca dil öğretiminde kullanılan yöntemler seçilerek bunlara analizde değinilmiştir. Uygulama bölümünde yapılan analiz sonucunda ise, “Wie Bitte? A1.1” adlı Almanca ders kitabında farklı yöntemlerin bir arada kullanıldığı tespit edilmiştir.
Analiz sonucu elde edilen bu bulgular ışığında “Wie Bitte? A.1.1” Almanca ders materyalinin tek bir öğretim yöntemi ile değil, seçmeli bir dil öğretim yöntemi olan “Eklektik Yöntem” ile yazıldığı gösterilmektedir. Bu çalışmanın, öğretim sürecini etkili hale getirmede, Almancayı yabancı dil olarak öğretenlere tek bir yönteme bağlı kalmadan hedef kazanımlara ulaşmak için farklı dil öğretim yöntemlerinden faydalanarak azami başarıyı yakalamalarının sağlanması hedeflenmektedir.

References

  • Akyıldız Tümen, S. (2019). Yabancı Dil Öğretimi ve Yöntemleri- Bilişsel Koçluk Destekli yansıtıcı Öğretim Yaklaşımının İngilizce Öğretiminde Öğrencilerin Akademik başarısına, Kalıcılığa, yansıtıcı Düşünme ve Üstbiliş Becerilerine Etkisi [Doktora tezi, Fırat Üniversitesi]. Elâzığ.
  • Altun Demir, N. (2015). Yöntem sonrası pedagoji: Yöntemlerin özgünlüğü, uygulanabilirliği, olabilirliği. Eğitim Bilim Toplum Dergisi, 13(50), 9-23.
  • Arslan, U. (2022). Eğitimde Eklektik Yaklaşım, http://okul.com.tr/aileler-icin/makaleleri/egitimde-eklektik-yaklasim-585.
  • Bach, G. & Timm, J. P. (2009). Englischunterricht. Grundlagen und Methoden einer handlungsorientierten Unterrichtspraxis (4., vollst. Überarb. u. erweit. Aufl.). Tübingen.
  • Dahl, E. (2013). Fremdsprachendidaktik heute. ErziehungskunstSpezial-Waldorf.leben
  • Demirel, Ö. (2010). Yabancı Dil Öğretimi. Pegem Akademi Yayıncılık.
  • Doğan, C. (2012). Sistematik Yabancı Dil Öğretim Yaklaşımı ve Yöntemleri. Ensar Neşriyat.
  • Güzel, A. & Barın, E. (2013). Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğretimi. Akçağ Yayınları
  • Heuer, H. (1979). Grundwissen der englischen Fachdidaktik. Quelle und Meyer Verlag.
  • Karatay, H. (b.t.). Dil Öğretim Yöntem ve Teknikleri. Abant İzzet Baysal Üniversitesi.
  • MEB Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığı (b.t). Avrupa Dilleri için Ortak Avrupa Başvuru Metni, Öğrenme- Öğretme–Değerlendirme,(s.133). http://www.dilbilimi.net/ab_diller_icin_ortak_avrupa_basvuru_metni_meb_tarafindan.pdf.
  • Memiş, M. R. & Erdem, M. D. (2013). Yabancı dil öğretiminde kullanılan yöntemler, kullanım özellikler ve eleştiriler. Journal of Turkish Studies, 8(9), 297-318.
  • Öner, İ. (2019). “Wie Bitte?” ve “Schritte International” adlı Almanca ders kitaplarında yazma becerisine yönelik alıştırmaların karşılaştırmalı şekilde incelenmesi. Yüksek Lisans Tezi. Marmara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Resmî Gazete (2006). Yabancı Dil Eğitimi ve Öğretimi Yönetmeliği. https://www.resmigazete.gov.tr/eskiler/2006/05/20060531-3.htm
  • Sebüktekin, H. (1973). Yabancı dil öğretiminde yöntem. Boğaziçi Üniversitesi Dergisi, 1, 95-100.
  • T.C. Millî Eğitim Bakanlığı- Komisyon (2018). Deutsch als Fremdsprache für Gymnasien, “Wie Bitte?” A1.1, Almanca ders kitabı.
  • T.C. Millî Eğitim Bakanlığı- Komisyon (2018). Deutsch als Fremdsprache für Gymnasien, “Wie Bitte?” A1.1, Almanca öğrenci çalışma kitabı.
  • Telc (2013). Diller İçin Avrupa Ortak Öneriler Çerçevesi: Öğrenim, Öğretim ve Değerlendirme. Avrupa Konseyi, Modern Diller Bölümü.
  • Türk Dil Kurumu (2023). Türkçe sözlük. https://sozluk.gov.tr
  • Uzuntaş, A. & Yıldız, C. (2017). Dil öğretiminde yaklaşımlar, yöntemler, strateji ve teknikler. H. Develi, C. Yıldız, M. Balcı, İ. Gültekin ve D. Melanlıoğlu (Ed.), Uygulamalı Türkçenin Yabancı Dil Olarak Öğretimi El Kitabı (205-240). Kesit Yayınları.
Year 2023, , 36 - 52, 29.06.2023
https://doi.org/10.55143/alkad.1291500

Abstract

References

  • Akyıldız Tümen, S. (2019). Yabancı Dil Öğretimi ve Yöntemleri- Bilişsel Koçluk Destekli yansıtıcı Öğretim Yaklaşımının İngilizce Öğretiminde Öğrencilerin Akademik başarısına, Kalıcılığa, yansıtıcı Düşünme ve Üstbiliş Becerilerine Etkisi [Doktora tezi, Fırat Üniversitesi]. Elâzığ.
  • Altun Demir, N. (2015). Yöntem sonrası pedagoji: Yöntemlerin özgünlüğü, uygulanabilirliği, olabilirliği. Eğitim Bilim Toplum Dergisi, 13(50), 9-23.
  • Arslan, U. (2022). Eğitimde Eklektik Yaklaşım, http://okul.com.tr/aileler-icin/makaleleri/egitimde-eklektik-yaklasim-585.
  • Bach, G. & Timm, J. P. (2009). Englischunterricht. Grundlagen und Methoden einer handlungsorientierten Unterrichtspraxis (4., vollst. Überarb. u. erweit. Aufl.). Tübingen.
  • Dahl, E. (2013). Fremdsprachendidaktik heute. ErziehungskunstSpezial-Waldorf.leben
  • Demirel, Ö. (2010). Yabancı Dil Öğretimi. Pegem Akademi Yayıncılık.
  • Doğan, C. (2012). Sistematik Yabancı Dil Öğretim Yaklaşımı ve Yöntemleri. Ensar Neşriyat.
  • Güzel, A. & Barın, E. (2013). Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğretimi. Akçağ Yayınları
  • Heuer, H. (1979). Grundwissen der englischen Fachdidaktik. Quelle und Meyer Verlag.
  • Karatay, H. (b.t.). Dil Öğretim Yöntem ve Teknikleri. Abant İzzet Baysal Üniversitesi.
  • MEB Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığı (b.t). Avrupa Dilleri için Ortak Avrupa Başvuru Metni, Öğrenme- Öğretme–Değerlendirme,(s.133). http://www.dilbilimi.net/ab_diller_icin_ortak_avrupa_basvuru_metni_meb_tarafindan.pdf.
  • Memiş, M. R. & Erdem, M. D. (2013). Yabancı dil öğretiminde kullanılan yöntemler, kullanım özellikler ve eleştiriler. Journal of Turkish Studies, 8(9), 297-318.
  • Öner, İ. (2019). “Wie Bitte?” ve “Schritte International” adlı Almanca ders kitaplarında yazma becerisine yönelik alıştırmaların karşılaştırmalı şekilde incelenmesi. Yüksek Lisans Tezi. Marmara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Resmî Gazete (2006). Yabancı Dil Eğitimi ve Öğretimi Yönetmeliği. https://www.resmigazete.gov.tr/eskiler/2006/05/20060531-3.htm
  • Sebüktekin, H. (1973). Yabancı dil öğretiminde yöntem. Boğaziçi Üniversitesi Dergisi, 1, 95-100.
  • T.C. Millî Eğitim Bakanlığı- Komisyon (2018). Deutsch als Fremdsprache für Gymnasien, “Wie Bitte?” A1.1, Almanca ders kitabı.
  • T.C. Millî Eğitim Bakanlığı- Komisyon (2018). Deutsch als Fremdsprache für Gymnasien, “Wie Bitte?” A1.1, Almanca öğrenci çalışma kitabı.
  • Telc (2013). Diller İçin Avrupa Ortak Öneriler Çerçevesi: Öğrenim, Öğretim ve Değerlendirme. Avrupa Konseyi, Modern Diller Bölümü.
  • Türk Dil Kurumu (2023). Türkçe sözlük. https://sozluk.gov.tr
  • Uzuntaş, A. & Yıldız, C. (2017). Dil öğretiminde yaklaşımlar, yöntemler, strateji ve teknikler. H. Develi, C. Yıldız, M. Balcı, İ. Gültekin ve D. Melanlıoğlu (Ed.), Uygulamalı Türkçenin Yabancı Dil Olarak Öğretimi El Kitabı (205-240). Kesit Yayınları.
There are 20 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Other Fields of Education
Journal Section Articles
Authors

Meltem Cangül 0000-0002-8122-9514

Nursen Zehra Berçin 0000-0002-6024-6438

Early Pub Date June 21, 2023
Publication Date June 29, 2023
Submission Date May 2, 2023
Published in Issue Year 2023

Cite

APA Cangül, M., & Berçin, N. Z. (2023). II. Yabancı Dil Almanca Ders Materyalinde Eklektik Yöntem Analizi: “Wie Bitte? A1.1” Örneği. Alman Dili Ve Kültürü Araştırmaları Dergisi, 5(1), 36-52. https://doi.org/10.55143/alkad.1291500
AMA Cangül M, Berçin NZ. II. Yabancı Dil Almanca Ders Materyalinde Eklektik Yöntem Analizi: “Wie Bitte? A1.1” Örneği. ALKAD. June 2023;5(1):36-52. doi:10.55143/alkad.1291500
Chicago Cangül, Meltem, and Nursen Zehra Berçin. “II. Yabancı Dil Almanca Ders Materyalinde Eklektik Yöntem Analizi: ‘Wie Bitte? A1.1’ Örneği”. Alman Dili Ve Kültürü Araştırmaları Dergisi 5, no. 1 (June 2023): 36-52. https://doi.org/10.55143/alkad.1291500.
EndNote Cangül M, Berçin NZ (June 1, 2023) II. Yabancı Dil Almanca Ders Materyalinde Eklektik Yöntem Analizi: “Wie Bitte? A1.1” Örneği. Alman Dili ve Kültürü Araştırmaları Dergisi 5 1 36–52.
IEEE M. Cangül and N. Z. Berçin, “II. Yabancı Dil Almanca Ders Materyalinde Eklektik Yöntem Analizi: ‘Wie Bitte? A1.1’ Örneği”, ALKAD, vol. 5, no. 1, pp. 36–52, 2023, doi: 10.55143/alkad.1291500.
ISNAD Cangül, Meltem - Berçin, Nursen Zehra. “II. Yabancı Dil Almanca Ders Materyalinde Eklektik Yöntem Analizi: ‘Wie Bitte? A1.1’ Örneği”. Alman Dili ve Kültürü Araştırmaları Dergisi 5/1 (June 2023), 36-52. https://doi.org/10.55143/alkad.1291500.
JAMA Cangül M, Berçin NZ. II. Yabancı Dil Almanca Ders Materyalinde Eklektik Yöntem Analizi: “Wie Bitte? A1.1” Örneği. ALKAD. 2023;5:36–52.
MLA Cangül, Meltem and Nursen Zehra Berçin. “II. Yabancı Dil Almanca Ders Materyalinde Eklektik Yöntem Analizi: ‘Wie Bitte? A1.1’ Örneği”. Alman Dili Ve Kültürü Araştırmaları Dergisi, vol. 5, no. 1, 2023, pp. 36-52, doi:10.55143/alkad.1291500.
Vancouver Cangül M, Berçin NZ. II. Yabancı Dil Almanca Ders Materyalinde Eklektik Yöntem Analizi: “Wie Bitte? A1.1” Örneği. ALKAD. 2023;5(1):36-52.