Öğretmek bir öğretmenin görevi olduğu gibi, aktarılan bilginin öğrenci tarafından anlaşılıp anlaşılmadığı veya ne kadar öğrenildiği gibi konular da öğretmenin görevleri arasındadır. Bilgilerin öğrenilip öğrenilmediği konusunda ise öğretmenin yardımına koşan sınavlar, sadece öğrencinin mevcut bilgisini ölçmek adına değil, aynı zamanda öğrencinin hangi bilgileri tam olarak öğrenemediğini ölçmek için de önemli bir yardımcıdır. Sınavdan sonra öğrenciye dönüt yapmak için öğrencinin yapmış olduğu hataları analiz etmek, öğrencinin en çok hangi alanda hata yaptığını, hangi alanda sıkıntı yaşadığını ve hangi alanda problemi olmadığını ortaya çıkartılabilir ve bu doğrultuda öğrenciye terapi uygulanabilir. Hata analizinin yapılmadığı durumlarda öğrenciye bir dönüt verilemeyebilir, verilse bile doğruluğu şüpheli olabilir, ki bu da öğrenci için olumsuz bir durum oluşturur.
Bu çalışmada Necmettin Erbakan Üniversitesi'nin Turizm Fakültesi'nde Turizm Rehberliği ve Turizm İşletmeciliği bölümülerinde öğrenim gören A1 seviyesindeki toplamda 100 öğrenciden yararlanılmıştır. Bahsedilen öğrencilere vize sınavına yönelik olarak Türkçe'den Almanca'ya tercüme soruları sorulmuştur. Her öğrenciye 3 adet olmak üzere yöneltilen bu soruların amacı, öğrencilerin yazım kuralları, cümle dizimi, özne yüklem uyumu ve artikel kullanımı konularındaki bilgilerini ölçmeye çalışmaktır. Yapılan Almanca sınavı'nın akabinde elde edilen verilerden hareket edilerek hata analizi yapılmıştır. Analizin sonucuna göre öğrencilerin en çok yapmış olduğu hata türünün "yazım hatası" olduğu belirlenmiştir. Ayrıca çalışmada mevcut olan diğer hata türleri için yorum yapılmış ve hatanın kaynağı tespit edilmeye çalışılmıştır. İleride aynı hatalara düşülmemesi adına önerilerde de bulunulmuştur.
Makale yazma sürecinde yardımlarını esirgemeyen danışmanım Doç. Dr. Hasan Kazım KALKAN'a sonsuz teşekkürler.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Other Fields of Education |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | June 22, 2020 |
Submission Date | May 2, 2020 |
Published in Issue | Year 2020 Volume: 2 Issue: 3 |