Research Article
BibTex RIS Cite

"Sage und Schreibe" Adlı Ders Kitabı Örneğinde Almanca Dil Öğretiminde Eğretileme Kullanımı ve İşlevi

Year 2021, Volume: 3 Issue: 6, 34 - 50, 19.12.2021

Abstract

Eğretileme farkında olsak da olmasak da günlük yaşantımızın her alanında sıkça kullandığımız bir olgudur. Günlük yaşamda ve iletişimde eğretilemenin olmadığı bir dil düşünmek hemen hemen imkansızdır. Eğretilemenin her kültürü ve düşünce dünyasını da güçlü olarak şekillendirdiği bir gerçektir. Yabancı dil öğreniminde karşılıklı iletişimde, kültürel içerik ve görsellerin öğrenilmesi sürecinde edindiğimiz bilgilerde de ister istemez eğretileme kullanımına başvurulur. Eğretileme, insanın zihinsel faaliyetinin temelini oluşturan bir yapıdır. Bu nedenle eğretileme sadece edebiyat ile sınırlı değil yaşamın tüm alanlarında kullanılan bir olgudur. Eğretileme bu özelliğinden dolayı birbirinden farklı disiplinlerin de ilgi alanı içerisindedir. Fakat yabancı dil öğretimi konusunda eğretileme ile ilgili pek fazla bir çalışma yoktur. Oysa ki dil öğretiminde kullanılan kitaplarda her dilin kendi kültür ve yaşantısına ait bilgiler o dili öğrenenlere çeşitli tarz ve yöntemlerle yoğun bir şekilde sunulmaktadır. Bu çalışmada Almanca öğretiminde kullanılan "Sage und Schreibe" adlı ders kitabında eğretileme kullanımı ve eğretilemenin dil öğretimindeki işlevi incelenmiştir. Eğretilemenin dil öğretiminde güdüleyici ve teşvik edici önemi yanı sıra aynı zamanda bu çalışma yoluyla yabancı dil öğretiminde eğretilemenin kültürlerarası iletişimdeki önemi ve işlevsel boyutu da araştırılmıştır.

References

  • Aristoteles (2008). Poetik, Hrgb. Manfred Fuhrmann, Stuttgart. Phlipp Reclam
  • Black, Max (1962). Models and Metaphors. New York. Ithaca
  • Black, Max (1996). "Die Metapher" In: Haverkamp, Anselm (Hrsg.): Theorie der Metapher. Darmstadt. Wissenschaftliche Buchgesellschaft. 55-80.
  • Fandrych, Christian ve Tallowitz, Ulrike (2002). Sage und Schreibe, 1. Auflage, Stuttgart, Ernst Klett
  • Fandrych, Christian ve Tallowitz, Ulrike (2015). Sage und Schreibe, 1. Auflage, Neubearbeitung, Stuttgart, Ernst Klett
  • Jäkel, Olaf (2003). Wie Metaphern Wissen schaffen, Hamburg, Dr. Kovác Verlag.
  • Katthage, Gerd (2004). Didaktik der Metapher. Perspektiven für den Deutschunterricht. Hohengehren. Baltsmannweiler, Schneider.
  • Koch, Corinna (2010). Lexikalisierte Metaphern als Herausforderung im Fremdsprachenunterricht. 10.10.2012 tarihinde http://www.metaphorik.de/18/koch.pdf. adresinden alındı 33-55
Year 2021, Volume: 3 Issue: 6, 34 - 50, 19.12.2021

Abstract

References

  • Aristoteles (2008). Poetik, Hrgb. Manfred Fuhrmann, Stuttgart. Phlipp Reclam
  • Black, Max (1962). Models and Metaphors. New York. Ithaca
  • Black, Max (1996). "Die Metapher" In: Haverkamp, Anselm (Hrsg.): Theorie der Metapher. Darmstadt. Wissenschaftliche Buchgesellschaft. 55-80.
  • Fandrych, Christian ve Tallowitz, Ulrike (2002). Sage und Schreibe, 1. Auflage, Stuttgart, Ernst Klett
  • Fandrych, Christian ve Tallowitz, Ulrike (2015). Sage und Schreibe, 1. Auflage, Neubearbeitung, Stuttgart, Ernst Klett
  • Jäkel, Olaf (2003). Wie Metaphern Wissen schaffen, Hamburg, Dr. Kovác Verlag.
  • Katthage, Gerd (2004). Didaktik der Metapher. Perspektiven für den Deutschunterricht. Hohengehren. Baltsmannweiler, Schneider.
  • Koch, Corinna (2010). Lexikalisierte Metaphern als Herausforderung im Fremdsprachenunterricht. 10.10.2012 tarihinde http://www.metaphorik.de/18/koch.pdf. adresinden alındı 33-55
There are 8 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Language Studies
Journal Section Articles
Authors

Ömer Lütfi İspirli

Publication Date December 19, 2021
Submission Date August 31, 2021
Published in Issue Year 2021 Volume: 3 Issue: 6

Cite

APA İspirli, Ö. L. (2021). "Sage und Schreibe" Adlı Ders Kitabı Örneğinde Almanca Dil Öğretiminde Eğretileme Kullanımı ve İşlevi. Alman Dili Ve Kültürü Araştırmaları Dergisi, 3(6), 34-50.
AMA İspirli ÖL. "Sage und Schreibe" Adlı Ders Kitabı Örneğinde Almanca Dil Öğretiminde Eğretileme Kullanımı ve İşlevi. ALKAD. December 2021;3(6):34-50.
Chicago İspirli, Ömer Lütfi. “‘Sage Und Schreibe’ Adlı Ders Kitabı Örneğinde Almanca Dil Öğretiminde Eğretileme Kullanımı Ve İşlevi”. Alman Dili Ve Kültürü Araştırmaları Dergisi 3, no. 6 (December 2021): 34-50.
EndNote İspirli ÖL (December 1, 2021) "Sage und Schreibe" Adlı Ders Kitabı Örneğinde Almanca Dil Öğretiminde Eğretileme Kullanımı ve İşlevi. Alman Dili ve Kültürü Araştırmaları Dergisi 3 6 34–50.
IEEE Ö. L. İspirli, “‘Sage und Schreibe’ Adlı Ders Kitabı Örneğinde Almanca Dil Öğretiminde Eğretileme Kullanımı ve İşlevi”, ALKAD, vol. 3, no. 6, pp. 34–50, 2021.
ISNAD İspirli, Ömer Lütfi. “‘Sage Und Schreibe’ Adlı Ders Kitabı Örneğinde Almanca Dil Öğretiminde Eğretileme Kullanımı Ve İşlevi”. Alman Dili ve Kültürü Araştırmaları Dergisi 3/6 (December 2021), 34-50.
JAMA İspirli ÖL. "Sage und Schreibe" Adlı Ders Kitabı Örneğinde Almanca Dil Öğretiminde Eğretileme Kullanımı ve İşlevi. ALKAD. 2021;3:34–50.
MLA İspirli, Ömer Lütfi. “‘Sage Und Schreibe’ Adlı Ders Kitabı Örneğinde Almanca Dil Öğretiminde Eğretileme Kullanımı Ve İşlevi”. Alman Dili Ve Kültürü Araştırmaları Dergisi, vol. 3, no. 6, 2021, pp. 34-50.
Vancouver İspirli ÖL. "Sage und Schreibe" Adlı Ders Kitabı Örneğinde Almanca Dil Öğretiminde Eğretileme Kullanımı ve İşlevi. ALKAD. 2021;3(6):34-50.